El que m’agrada, el que faig
Analitzar i debatre sobre les coses que cadascun/cadascuna fa i com estan influïdes pels estereotips assignats a cada gènere.
Demanar als i les participants que responguin per escrit aquestes preguntes sobre si ells mateixos:
- Tres coses que s’esperen de les persones del meu gènere que a mi m’agraden.
- Tres coses que s’esperen de les persones del meu gènere que a mi no m’agraden.
- Tres coses que m’agradaria fer o ser si fos de l’altre sexe.
Una vegada feta la pròpia llista, que cada participant la posi en comú amb un company o companya del mateix sexe. A continuació demanar a cada parell d’alumnes que comentin la llista amb dos alumnes de l’altre sexe. Comentar els resultats.
Què m’agradaria ser de gran?
Els nois i les noies han de ser allò que vulguin ser, que els faci ser ells i elles mateixes, i desenvolupar-se en totes les facetes de la vida, en un àmbit més privat i en un àmbit més públic. Es tracta de superar els estereotips sexistes i les discriminacions socials de gènere que fa que una nena/noia tingui més difícil d’estudiar en determinats llocs del món o àmbits, o que nois i noies no puguin escollir què estudiar perquè és considera que hi ha matèries més de noies i d’altres més de nois.
Comentar aquesta vinyeta
Reflexió:
- Coneixies aquesta celebració de l’11 d’octubre, dia de la nena?
- Per quines raons creus que s’ha promulgat?
- Quina relació té el dibuix amb l’exercici anterior?
- Creus que cal ser noi per aconseguir allò que vol una noia?