PRINCIPI 5
Dret a una educació i atenció especials per als infants amb discapacitat física o mental

Què ens diu el quadre?
1. ¿Què veus? o ¿Què veiem en aquest quadre? (descriure colors, formes, figures, disposició de les formes, atmosfera…) | Observar, relacionar, descriure
|
2. ¿Què et suggereix el que veus? ¿Què hi podria haver encara que no ho veiem? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…) | Inferir, Imaginar, relacions tot i parts |
3. ¿Tens alguna experiència personal que et relacioni amb la situació que planteja l’escena? | Recordar, relacionar, connectar |
4.¿Has conegut mai algú que tingui alguna cosa en comú amb aquests personatges? (gest, posat, aspecte, manera de vestir, etc.) | Relacionar amb experiències passades |
6. ¿Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn? | Qüestionar, problematitzar |
7. ¿Et planteja algun interrogant? ¿Faries alguna pregunta al retratat/da o al pintor? | Esbrinar, preguntar |
8. ¿Pots respondre a aquests interrogants? | Esbrinar, raonar |
9. ¿On pots trobar més informació sobre algun dels aspectes que t’hagin sorprès? | Recerca informació |
10. ¿Quin títol posaries al quadre? | Sintetitzar |
11. ¿Què ens diu aquest quadre sobre el cinquè principi dels Drets dels infants? | Relacionar, analitzar i sintetitzar |