Història de vida / Testimoni

Eduardo de Angola

Eduard, de 12 anys, va actualment a l’escola, però la major part de la seva vida va estar sense escolaritzar, a causa de la guerra desencadenada al país.

“La major part de la meva vida no vaig poder anar a l’escola a causa de la guerra a Angola, però he tingut sort. Per fi, estic aprenent! Abans de viure en aquest poble, la meva família i jo vivíem al bosc. Durant dos anys, vam estar fugint, tractant d’escapar dels soldats que ens perseguien. Un cop, vam haver de amagar-nos al riu. No teníem aliments, ni refugi, ni mantes, ni botiga, ni res. Ara, vaig a l’escola a l’aire lliure, sota els arbres. Estudiem matemàtiques i portuguès. El sol em fa mal als ulls i, quan plou, hem d’anar-nos a casa o esperar que escampi sota les branques. És una pena que se’ns mullin els quaderns.
Quan acabi l’escola, m’agradaria ser mestre o conductor. M’agradaria poder portar els meus pares al seu poble natal. “

Més de la meitat de tots els infants sense escolaritzar viu en zones afectades per la guerra i els conflictes. L’educació pot aportar protecció i estabilitat, a més de la possibilitat de començar a construir una societat més pacífica i pròspera.

• Buscar informació sobre Angola
  • Què en penseu de la vida de Eduardo?
  • Creieu que hi ha molts altres nens que viuen com ell?
  • Pots comparar la seva vida amb la teva?