Pintures

1. TOTS ELS NENS I NENES SOM IGUALS

Benedetto Luti. Estudi d’un nen amb jaqueta blava, 1717.
Benedetto Luti. Estudi d’un nen amb jaqueta blava, 1717.
Jaime García Benús. El nen, 1892.
Jaime García Benús. El nen, 1892.
Henry Jules Jean Geoffroy. Nena de Concarneau que va a buscar el pa, 1886.
Henry Jules Jean Geoffroy.  Nena de Concarneau que va a buscar el pa, 1886.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Explicitar com són els personatges: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deuen ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
  • Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis: Per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • ¿Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels nens i nenes, sobre que tots i totes som iguals?

2. ENS HAN DE PROTEGIR

Mary Cassat. El petit Thomas i la seva mare, 1893. Mary Cassat. El petit Thomas i la seva mare, 1893.
Vincent van Gogh. Primeres passes, 1890. Vincent van Gogh. Primeres passes, 1890.
Mary Cassat. Mare i fill, 1900. Mary Cassat. Mare i fill, 1900.

 

Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

 

Observar

  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Com són: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Què fa o què fan?
  • Són joves o grans?
  • Es troben dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre cadascun dels personatges i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • ¿Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre que ens han de protegir?

3. TENIM UN NOM

Thomas Benjamin Kennington. Orfes, 1885. Thomas Benjamin Kennington. Orfes, 1885.
Joan Panella. La nena obrera, 1882. Joan Panella. La nena obrera, 1882.

Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • ¿Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre tenir un nom?

4. LES NENES VOLEM SER FELICES I ELS NENS VOLEM SER FELIÇOS

Auguste Renoir. Gabrielle i Jean amb les seves joguines, 1896. Auguste Renoir. Gabrielle i Jean amb les seves joguines, 1896.
W. Homer. Nens jugant,1872. W. Homer. Nens jugant,1872.
Albert Anker. Nen dormint sobre el fenc, 1897. Albert Anker. Nen dormint sobre el fenc, 1897.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és?
  • Què fa?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre sobre que volem ser feliços?

5. HEM DE TENIR CURA DELS ALTRES

Sir William Beechey. Retrat dels fills de Sir Francis Ford donant almoina, 1793. Sir William Beechey. Retrat dels fills de Sir Francis Ford donant almoina, 1793.
Arthur John Esley. Aprenent a nedar, 1910. Arthur John Esley. Aprenent a nedar, 1910.
Winslow Homer. El pollet malalt,1874. Winslow Homer. El pollet malalt,1874.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels nens i nenes, sobre tenir cura dels altres?

6. VOLEM QUE ENS ESTIMIN TAL COM SOM

Ricard Canals. El nen malalt, 1903. Ricard Canals. El nen malalt, 1903.
Fernand Pelez. El venedor de violetes, 1885. Fernand Pelez. El venedor de violetes, 1885.
Elisabeth Louise Vigée Le Brun. Mirant-se en un mirall, 1787 Elisabeth Louise Vigée Le Brun. Mirant-se en un mirall, 1787


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre que ens estimin tal com som?

7. HEM DE PODER ANAR A L’ESCOLA PER APRENDRE I JUGAR

Walter Firle. Tres nenes llegint un conte, 1900. Walter Firle. Tres nenes llegint un conte, 1900.
Albert Anker. Ensenyant a escriure, 1882. Albert Anker. Ensenyant a escriure, 1882.
Joaquim Sorolla. Nens jugant a la platja, 1904. Joaquim Sorolla. Nens jugant a la platja, 1904.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre anar a l’escola i jugar?

8. ENS HAN DE TENIR EN COMPTE

Bartolomé Esteban Murillo. El jove captaire, aprox 1648. Bartolomé Esteban Murillo. El jove captaire, aprox 1648.
Bartolomé Esteban Murillo. Nens menjant raïm i meló, 1650. Bartolomé Esteban Murillo. Nens menjant raïm i meló, 1650.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre el fet de que ens han de tenir en compte?

9. ENS HAN DE CUIDAR I NO FER-NOS MAL

Thomas Benjamin Kennington. Sense llar, 1890. Thomas Benjamin Kennington. Sense llar, 1890.
Alexander Lyubimov. Maternitat, Alexander Lyubimov. Maternitat,
aprox.1840.
Mary Cassatt. Carícies, 1902. Mary Cassatt. Carície, 1902.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • Es matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels nens i nenes, sobre el fet que ens han de cuidar i no fer-nos mal?

10. VOLEM TENIR AMICS I AMIGUES

Winslow Homer. Nens al camp, 1874. Winslow Homer. Nens al camp, 1874.
Hans Thoma. Rotllana infantil, 1872. Hans Thoma. Rotllana infantil, 1872.
Albert Edelfelt. Nens que juguen a la platja, 1884. Albert Edelfelt. Nens que juguen a la platja, 1884.


Qüestions per reflexionar en veu alta per a cada quadre:

Observar
  • Què hi veiem ?
  • Quantes persones hi ha?
  • Dels personatges explicitar: sexe, edat, vestit, pentinat, actitud, etc.
  • Com és o com són ?
  • Què fa o què fan?
  • És jove o gran?
  • Son dins una habitació o a l’exterior?
  • On deu ser?
  • Que hi ha darrera del nen o nena?
  • Què ens crida més l’atenció?
Descriure
  • Explicar com és el personatge o l’escena. Procurar que diguin el que saben i ampliar vocabulari
Narrar
  • Cada quadre amaga una història. Podem inventar un conte sobre el personatge i el seu entorn?
Inferir
  • Quina època de l’any deu ser?
  • És de dia o és de nit?
  • És matí o tarda?
  • Està content o trist?
Imaginar
  • Què et suggereix el que veus? (Olors, sons, temperatura, estats d’ànim, vida dels personatges, lloc, època…)
  • Imaginem els sons que es deuen de sentir-se
    Imaginem les olors que es podrien notar
    Imaginem si fa fred o calor en aquest lloc.
  • M’agradaria més si…..
  • T’agradaria ser dins del quadre?
Donar raons
  • Diries que és una imatge alegre, trista, seriosa, divertida. Per què?
  • El que més m’agrada del quadre és… perquè…
  • S’assembla a algun nen o nena que tu coneguis? Per qué: per la cara, el gest, el posat, l’aspecte, la manera de vestir, etc.) de l’escola, del barri, un altre ciutat o poble…
Semblances i diferències
  • Relacionar el quadre amb paisatges que coneixen en viu o a través d’altres mitjans.
Posar exemples
  • Qui deu ser?
  • Com es deu dir?
  • Què deu estar pensant?
  • Hi afegiríem un altre personatge?
Fer hipòtesis
  • ¿Hi ha alguna cosa que et sorprengui en aquest el personatge o en l’entorn?
Recerca informació
  • Busqueu tres paraules que ens puguin ajudar a reconèixer el quadre.
Traduir d’un llenguatge a l’altre
  • Quina música li posaries a aquest quadre?
  • Imitar el posat i l’actitud del personatge/es
Sintetitzar
  • Quin títol posaries al quadre?

Què em diu aquest quadre dels els nens i nenes, sobre tenir amics i amigues?