Mirada no violenta

Escola no violenta

És molt important que els infants tinguin la percepció de conviure en una aula no violenta. Si els donem l’oportunitat d’afinar la seva mirada en aquests aspecte assegurarem que siguin més conscients de les l’agressivitat que hi ha fora de les aules.
A les nostres aules no hem de permetre cap comportament violent sigui de paraula o d’obra.

Jocs de pati

Procurarem fer una observació dels jocs que es fan al pati. Amb una graella simple anotarem:

Jocs que s’han atribuït a les nenes

Jocs que s’han atribuït als nens

Jocs que s’han considerat per tothom

Reflexió:

  • Per què els heu posat en el joc atribuït a nenes?
  • Per què els heu posat en el joc  atribuït a nens?
  • Per què considereu que són jocs per tothom?
  • Sempre sol ser així en el vostre pati?
  • Hi ha dies que canvien els protagonistes d’un i altre joc, per exemple les nenes juguen a futbol i els nens a….?
  • Per què passa això?
  • És indicatiu d’alguna cosa que es doni aquesta proporció?

Quan un joc deixa de ser un joc?

De vegades hi ha activitats que comencen com a  “jocs” que poden derivar en situacions incòmodes per algun dels suposats jugadors o jugadores. Digues si et sentiries a gust en situacions com:

  • Només jugues tu, però l’altra/e no està pel joc
  • Quan en un joc només es diverteix  l’altra/e però tu no
  • Quan és una activitat que implica humiliar algú
  • Quan la proposta és desigual i t’afavoreix a tu
  • Quan la proposta és desigual i només afavoreix l’altra/e
  • Quan està preparat per ser trampós
  • Quan implica violència (física o psicològica)
  • Quan vulnera la teva intimitat.