Curtmetratges

1. TOTS SOM IGUALS

LA HISTORIA D’EN PUNT

“La història d’en Punt” és un conte animat sobre la diversitat: un petit estudiant se sent sol, insignificant i diferent de les seves companyes de classe, les lletres. Plegats faran un descobriment important.

Reflexió:

  • Qui és en Punt?
  • Com és en Punt?
  • Quines coses bones penses que té en Punt?
  • Com és l’escola d’en Punt?
  • Què la fa especial?
  • Com són les lletres? Quines qualitats tenen?
  • Les lletres i en Punt són amics al principi?
  • Què creus que passa? Què et sembla?
  • Com se sent en Punt?
  • Què li passa?
  • Què descobreixen les lletres? Què fan?
  • Com acaba la història?
  • Et sembla un bon final?
  • Què faries tu si passés res semblant a la teva escola?

Altres recursos:
Pocoyó: Igualtat
Animanimals: Zebra

2. ENS HAN DE PROTEGIR

FAMÍLIA

Reflexió:

Què en penses?

  • Ens han de donar menjar?
  • Ens han d’estimar?
  • Ens han de cuidar quan tenim por?
  • Hem de tenir una família?
  • Què vol dir que ens han de protegir?

Altres recursos:
Piper

3. TENIM UN NOM

IDENTITAT

Eli i Ànec s’esforcen per identificar els seus nous amics i reunir-los amb les seves famílies. Tots els nens i nenes tenen dret a ser inscrits en néixer, a un nom i a una nacionalitat, a conèixer es seus pares i a ser cuidats per ells.

Imagen que contiene pared, suelo, interior, juguete Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Quan neixen els ous cadascú va amb la seva família?
  • En Pocoyó sempre té el dibuix de qui ha de recollir el nou-nat?
  • Quan neix l’aneguet també?
  • Qui va a buscar l’aneguet?Com acaba la història?
  • Què li passarà a l’aneguet?

4. VOLEM SER FELIÇOS

PINTA EL TEU MÓN AMB AMABILITAT

Campanya per intentar fer un món millor engegada per la comunitat BetterWorldians.  Trobareu històries d’amabilitat quotidiana i de generositat profunda, i maneres per millorar la vostra vida i la vida dels altres. Les petites accions fan una gran diferència i petits actes de bondat sovint tenen un gran impacte.

Repassem les bones accions que es presenten en el curt i en parlem:

  • El nen comparteix la poma
  • La nena torna els diners que han caigut a l’home atrafegat
  • El senyor ajuda la velleta amb la maleta
  • La velleta ajuda la mare i la filla petita

Reflexió:

  • Com podria seguir la història? Imaginem què fa la mare per una altra persona.
  • De quin color són els personatges primer?
  • Per què canvien de color els personatges?
  • Quina escena t’ha agradat més?
  • Què ens ve a dir el curtmetratge?
  • Hi esteu tots d’acord?
  • Ho heu provat?
  • A qui ajudarem a ser feliç avui? Fem-nos un propòsit clar i complim-lo.

5. HEM DE TENIR CURA DELS ALTRES

PESCANT AMB SAM

Imagen que contiene agua Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Com comença la història d’en Sam i els pingüins?
  • Té sort en Sam amb la pesca?
  • Com és el pingüí de la bufanda?
  • Què li fa a la foca?
  • Per què es burla d’En Sam?
  • Què li suggereix la foca a en Sam?
  • Quina estratègia usa en Sam per pescar?
  • Què li passa al pingüí bromista?
  • Com acaba la història?
  • Què li passa al pingüí bromista per menjar-se tots els peixos?

Altres recursos:
Reach

6. VOLEM QUE ENS ESTIMIN TAL COM SOM

QUÈ LI PASSA A LA NORA?

La Nora sembla que té de tot però li falta alguna cosa.

Imagen que contiene texto Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Com és la Nora?
  • Com és la mare de la Nora?
  • Com és el pare de la Nora?
  • Quin era el que calia a la Nora?
  • Pot ser que un petó arregli les coses i ens faci contents?
  • Com acaba el conte?
  • Podeu respondre a la pregunta: Què li passa a la Nora?

Altres recursos:
1. Animanimals: Llop

El llop té afeccions que no encaixen amb les seves maneres de ser

Reflexió:

  • Per què ens estranya que el llop faci ballet?
  • De què riu l’ànec?
  • Com acaba la història?

2. Minty, la fada: Es necessiten petons

7. HEM DE PODER ANAR A L’ESCOLA PER APRENDRE I JUGAR

EDUCACIÓ

Imagen que contiene interior, pared, dormitorio, suelo Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Com és l’escola de Pocoyó?
  • Com sabem que és una escola?
  • Qui és el o la mestra?
  • Per què no pot entrar a l’escola el cuquet?
  • Què fan Pocoyó i el seu amic perquè entri el cuquet?
  • Com acaba la història?

Altres recursos:

1. Pocoyó: Joc

Reflexió:

  • A quins jocs juguen Pocoyó i el seus amics?
  • On salten a corda?
  • On fan construccions?
  • On juguen a pilota?
  • Està trist o content l’ocellet al començament?
  • Quan el conviden a jugar com està l’ocellet?
  • Què ens explica aquesta història sobre el joc?

2. Pepa la porqueta: la biblioteca

8. ENS HAN DE TENIR EN COMPTE

MINTY, LA FADA: LA MEITAT DEL POL

Al Pol li agrada cuinar, dur una samarreta rosa i fer pastissos, però com que els seus germans li diuen que això són coses de nenes, ell decideix canviar-ho. És un bon exemple per parlar de noves masculinitats. (Text de Gemma Lienas.)

Reflexió:

  • Què li agrada fer al Pol?
  • Perquè es riuen del Pol els seus germans?
  • Com reacciona en Pol?
  • Cuinar és cosa de nenes i jugar a futbol cosa de nens?
  • Per què el castiga el seu pare?
  • El rosa és només de nenes?
  • Què ens ensenya aquesta història?

Minty, la fada: La meitat del Pol

9. ENS HAN DE CUIDAR I NO FER-NOS MAL

SALUT

Quan estem malalts ens han de cuidar (30″)

Imagen que contiene pared, interior, suelo, dormitorio Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Què li passa a l’aneguet?
  • Perquè li passa?
  • Qui el porta a l’hospital?
  • Com el cuiden Eli i Pocoyó?
  • Què li fan a l’hospital?
  • Es cura l’aneguet?

Minty la fada: Combatre el dolor

10. VOLEM TENIR AMICS

UNA MÀ D’AMICS

Els amics ens assemblem però som diferents però això Iolanda, tot i ser cega els coneix bé.

Imagen que contiene texto Descripción generada automáticamente

Reflexió:

  • Com som jo i els meus amics?
  • Com són els meus amics?
    Sergi
    Hector
    Marta
    Xavier
    Iolanda
  • Tenim algun amic que s’assembli als amics de la Iolanda?
  • Què m’ha sorprès d’aquest conte?

Trobarem la transcripció del conte aquí

Fixem-nos que el conte descriu els amics per les seves qualitats i no pas per con són físicament. Podríem fer el mateix amb els nostres amics? Triem tres amics i procurem dir quin caràcter tenen i què els agrada.

Una mà d’amics

ALTRES CUTMETRATGES 

LA IMPORTÀNCIA DEL TREBALL EN EQUIP

Objectius d’aquest recurs didàctic
Amb aquest recurs educatiu infantil pretenem reflexionar sobre la importància del treball en equip i buscar en grup solucions als problemes.
Quan una persona o un grup de persones es troben amb un problema s’han d’unir per trobar la solució. Com més persones formem aquest grup, millor: més fàcil serà que trobem una resposta. Amb les aportacions de totes i tots serem més eficaços a l’hora d’ajudar. El fet que tots siguem diferents aporta al grup riquesa i fortalesa. Hem d’esforçar-nos per tenir una bona comunicació i buscar solucions en comú.

El poder del treball en equip
Algunes situacions només es poden resoldre treballant en equip… Aquest vídeo ens mostra alguns exemples, alguns prou divertits!

Animanimals: Cocodril
Molts problemes es poden resoldre de manera fàcil col·laborant i treballant en equip…

Pingüins, formigues i crancs
Tres curtmetratges amb protagonistes animals que mostren que treballant en equip s’obtenen millors resultats.

Balablok, la difícil convivència
Curt que explora el fenomen de la violència. Els personatges són formes geomètriques animades que entren en conflicte quan es veuen diferents. Mostra el procés d’escalada del conflicte fins a l’agressivitat física. Permet reflexionar sobre la tolerància i la riquesa que comporta la diversitat.

Els ocells (For the Birds)
Un grup d’ocells presumits que van posant-se sobre un cable de telèfon obtenen el seu merescut escarment quan un ocell diferent i maldestre cau en el fil.

Caillou va a l’escola
En Caillou mira cada dia com l’autocar de l’escola recull els infants del veïnat i desitja poder anar-hi. Per això, es posa molt content quan la Sara, que no té cap germanet, el convida a passar el Dia dels germans i les germanes a l’escola.

Les meves sabates
A vegades ens fixem en el que tenen els altres i no valorem prou el que tenim nosaltres.

Sabata
Una relació estreta entre pare i filla, la renúncia a coses bàsiques per fer feliç a l’altre…