Jocs

Xarxa d’amistat

La xarxa d’amistat serveix per exterioritzar emocions i sentiments positius sobre els companys. Amb aquesta activitat cal crear un clima de confiança en el grup alhora que tractem l’expressió de les emocions de manera positiva. Només cal un cabdell de llana.

L’alumnat seu en cercle. Un o una alumne agafarà el cabdell i s’envoltarà la mà amb un dels fils. Mira un company o companya als ulls amb intensitat i li llença el cabdell de llana mentre li diu una cosa positiva o agradable. Qui rep el cabdell envolta la seva mà i fa el mateix amb un altre company o companya.

Es pot ajudar dient que podem posar èmfasi en les coses que fem i no tant en com som, per exemple: “M’agrada de tu que ets considerat”, o “El que m’agrada de tu és que sempre estàs de bon humor”.

El joc continua fins que cada alumne hagi tingut el seu torn. Després tots deixen caure la llana de les seves mans a terra formant una “xarxa o teranyina d’amistat”.

• Què t’ha dit el joc a tu?
  • Que t’ha dit sobre la teva classe?
  • Tens la impressió que ara sou un xic més amics?
  • Com relaciones el joc amb el principi 10?