El Principi 6 parla d’harmonia, plenitud, amor, comprensió i cura. Violència i agressió seria l’altra cara del que planteja aquest dret.
Agressions, què podem fer?
Demana’ls que preparin un qüestionari per un altre grup de l’escola i en facin un estudi.
Qüestionari:
- T’han agredit alguna vegada?
- Hi ha agressions a la teva escola
- L’agressor /a et volia fer mal?
- L’agressió va ser a causa de
a. creences polítiques o religioses
b. origen ètnic o cultural
c. per ser nen o per ser nena
d. per les teves opinions
e. Altres (vestir, equip de futbol….)
e. no ho vull dir - Com vas reaccionar?
a. cap reacció.
b. em vaig allunyar
c. m’hi vaig tornar
d. em vaig sentir trist i ofès
e. Altres - Ho vas dir a algú?
a. amics
b. família
c. professorat
d. altres
e. a ningú - On va tenir lloc l’agressió
a.
A l’escola
b.
A casa
c. Anant o tornant de l’escola
d. Altre lloc - Has agredit algú, tu?
- Per què el/la vas agredir?
- Va resoldre el teu problema l’agressió?
Reflexió:
- Per què algunes persones són agredides i altres són agressores?
- Algunes agressions són a les escoles?
- Només hi ha agressions a les escoles?
- Com ens convertim en agressors?
- Com se sent la persona agredida?
- Se sent millor la persona que agredeix?
- L’agressió és evitable?
Per prevenir la violència: la Tendresa
La tendresa és un sentiment afectuós. Representa una afecció plena de dolcesa que hom sent envers algú. És un còctel d’afecció, estima, inclinació, simpatia, proximitat.
a. Qüestionar-se:
- Hi ha algun personatge de ficció: de contes, pel·lícules, sèries, etc., que siguin especialment tendre?
- En quin sentit són tendres?
b. En quines situacions et sens particularment tendre. Pensa en alguna ocasió que t’hagis entendrit i explica en què consisteix aquest sentiment.