Mirada no violenta

El Principi 6 parla d’harmonia, plenitud, amor, comprensió i cura. Violència i agressió seria l’altra cara del que planteja aquest dret.

Agressions, què podem fer?

Demana’ls que preparin un qüestionari per un altre grup de l’escola i en facin un estudi.

Qüestionari:

  1. T’han agredit alguna vegada?
  2. Hi ha agressions a la teva escola
  3. L’agressor /a et volia fer mal?
  4. L’agressió va ser a causa de
    a. creences polítiques o religioses
    b. origen ètnic o cultural
    c. per ser nen o per ser nena
    d. per les teves opinions
    e. Altres (vestir, equip de futbol….)
    e. no ho vull dir
  5. Com vas reaccionar?
    a. cap reacció.
    b. em  vaig allunyar
    c. m’hi vaig tornar
    d. em vaig sentir trist i ofès
    e. Altres
  6. Ho vas dir a algú?
    a. amics
    b. família
    c. professorat
    d. altres
    e. a ningú
  7. On va tenir lloc l’agressió
    a.
    A l’escola
    b.
    A casa
    c. Anant o tornant de l’escola
    d. Altre lloc
  8. Has agredit algú, tu?
  9. Per què el/la vas agredir?
  10. Va resoldre el teu problema l’agressió?

Reflexió:

  • Per què algunes persones són agredides  i altres són agressores?
  • Algunes agressions són a les escoles?
  • Només hi ha agressions a les escoles?
  • Com ens convertim en agressors?
  • Com se sent la persona agredida?
  • Se sent millor la persona que agredeix?
  • L’agressió és evitable?

Per prevenir la violència: la Tendresa

La tendresa és un sentiment afectuós.  Representa una afecció plena de dolcesa que hom sent envers algú. És un còctel d’afecció, estima, inclinació, simpatia, proximitat.

a. Qüestionar-se:

  • Hi ha algun personatge de ficció: de contes, pel·lícules, sèries, etc., que siguin especialment tendre?
  • En quin sentit són tendres?

b. En quines situacions et sens particularment tendre. Pensa en alguna ocasió que t’hagis entendrit i explica en què consisteix aquest sentiment.