Què hauria fet jo?
Aquest joc ha d’ajudar a expressar-se verbalment i corporal, a aprendre a llegir comportaments, fomentar l’empatia i trencar estereotips sexistes.
Desenvolupament: Juguem actuant i improvisant les següents escenes o altres similars, que es poden simplement llegir o dramatitzar:
1ª Escena: L’Albert toca amb la pilota diverses vegades la Carol, i Carol empeny l’Albert, que es queda a terra, trist i dolgut.
2ª Escena: Hi ha un grup jugant al futbol a l’hora d’esbarjo, i Paola és l’única noia de l’equip. Un colla de noies i nois es burlen d’ella. Paola no suporta els insults dels seus companys / es i plega de jugar. Ningú l’acompanya, ni li dóna suport.
3a escena: Mario és un nen tímid, té pocs amics. A la seva classe es burlen d’ell perquè van saber que li agrada ajudar la seva mare a casa: li agrada cuinar, rentar els plats i cuidar les seves germanes petites.
Adaptació de Pedagogía de los cuidados
Reflexió:
Després d’escoltar i dramatitzar cada escena, preguntem al grup com podrien haver-se comportat els personatges per sentir-se millor?
- Com creus que t’hauries sentit si haguessis estat un dels protagonistes?
- Què hauries fet tu?
Els convidem a explicar experiències semblants, que les escenifiquin i es comparteixi el que senten els i les participants.
Finalment preguntem: Què faries si a la teva classe passés una cosa així?