Article 29
1. Tota persona té deures envers la comunitat, ja que només en aquesta li és possible el desenvolupament lliure i ple de la seva personalitat. 2. En l’exercici dels drets i les llibertats, tothom estarà sotmès només a les limitacions establertes per la llei i únicament amb la finalitat d’assegurar el reconeixement i el respecte deguts als drets i llibertats dels altres i de complir les justes exigències de la moral, de l’ordre públic i del benestar general en una societat democràtica. 3. Aquests drets i llibertats mai no podran ser exercits en oposició als objectius i principis de les Nacions Unides.

QUÈ ENS DIU AQUEST QUADRE?
| 1. Què veiem en aquest quadre? | Observar, relacionar, descriure |
| 2. Saps qui fou Sòcrates? Investiga sobre el personatge per poder comprendre l’escena que retrata el quadre. | Recerca, establir relacions |
| 3. Tens alguna experiència personal en relació amb la situació que es planteja? | Vivenciar experiències passades |
| 4. Amb quines situacions o notícies relacionaries el quadre? | Tematitzar, analitzar i sintetitzar |
| 5. Aquesta imatge et planteja algun interrogant? | Qüestionar, problematitzar |
| 6. Què saps sobre aquestes situacions? | Esbrinar, apel·lar a l’experiència i la memòria |
| 7. On pots trobar més informació? | Recerca |
| 8. Quin títol posaries al quadre? | Síntesi |
| 9. Quin sentiment et provoca? | Autoconeixement |
| 10. Què canviaries en el quadre: color, imatge, expressió del personatge, entorn, etc.? | Cercar alternatives |
| 11. Quina relació té aquest quadre amb l’article 29 de la Declaració? | Relacionar, connectar temes |
