Article 27
1. Tota persona té dret a participar lliurement en la vida cultural de la comunitat, a gaudir de les arts i a participar i beneficiar-se del progrés científic. 2. Tota persona té dret a la protecció dels interessos morals i materials derivats de les produccions científiques, literàries o artístiques de què sigui autor.

QUÈ ENS DIU AQUEST QUADRE?
| 1. Què veiem en aquest quadre? | Observar, relacionar, descriure |
| 2. Què ens diu aquest quadre sobre els drets? | Inferir, relacionar |
| 3. Tens alguna experiència personal en relació amb la situació que es planteja? | Vivenciar experiències passades |
| 4. Amb quines situacions o notícies relacionaries el quadre? | Tematitzar, analitzar i sintetitzar |
| 5. Aquesta imatge et planteja algun interrogant? | Qüestionar, problematitzar |
| 6. Què saps sobre aquestes situacions? | Esbrinar, apel·lar a l’experiència i la memòria |
| 7. On pots trobar més informació? | Recerca |
| 8. Quin títol posaries al quadre? | Síntesi |
| 9. Quin sentiment et provoca? | Autoconeixement |
| 10. Què canviaries en el quadre: color, imatge, expressió del personatge, entorn, etc.? | Cercar alternatives |
| 11. Quina relació té aquest quadre amb el vint-i-setè article de la Declaració? | Relacionar, connectar temes |
