MIRAR





Quadres que mostren diferents ambients:
Observar atentament aquests quadres, primer d’un en un, després el conjunt i preguntar-se si mostren ambients d’afecte i seguretat o tot el contrari.
Per a cada quadre
Pla de dià leg:
-
- Aquest quadre et provoca sensació de calma i seguretat? Per què?
- Com s’ha de (n) sentir el o els personatges del quadre?
- Si tu fossis el (la) protagonista del quadre com et sentiries?
- T’has trobat alguna vegada en una situació semblant?
- Que has de pensar els protagonistes infantils?
- Què han de desitjar en aquest moment?
- Què pensaria de tu si el teu estiguessis dins del quadre, davant d’ell o (ells)?
Per als quadres junts
-
- Compara les diferents situacions
- Classifica les positives i les negatives
- Quin d’aquests quadres, al teu parer, representa millor un ambient d’afecte i seguretat?
- Ordena els quadres de major a menor sensació d’afecte i seguretat tant material com moral.
-
- afecte moral
- afecte material
- seguretat moral
- seguretat material
Cerca a la premsa imatges (anuncis o Fotografies) que reflecteixin ambients d’afecte i seguretat o els seus contraris.
ESCOLTAR
Cançó
Som tots els nens del món
Lletra i Música: Noè Rivas
SOM TOTS ELS NENS DEL MÓN,
ESCOLTEU LA NOSTRA VEU:
VOLEM PAU I FELICITAT,
UNA FAMÃLIA I PODER SOMIAR. ( 2 vegades)
No volem viure al carrer,
fills de la misèria,
sent un destorb a les consciències,
Una imatge que fa girar el cap.
Tots volem viure en famÃlia,
sentint-nos estimats,
acaronats amb una mà ferma,
sentint alés de complicitat.
SOM TOTS ELS NENS DEL MÓN,….
I si poguéssim esborrarÃem
algunes paraules:
guerra, odi, fam i tristor,
maltractaments i desigualtats.
I omplirÃem el món de somnis,
de carÃcies i amor,
de mil ritmes, de sons i silencis,
sense obstacles, un món per a tothom.
SOM TOTS ELS NENS DEL MÓN,….
I voldrÃem poder anar a escola,
per aprendre-ho tot,
fins i tot poder anar al metge
i descansar si estem malats.
VoldrÃem viure la nostra vida
plena de somnis i anhels,
poder créixer a poc a poc,
veure el món amb ulls de nen.
SOM TOTS ELS NENS DEL MÓN,…..
La podeu escoltar aquÃ
Reflexió:
- “Tots els nens del mónâ€, vol dir els nens i nenes?
- Quin aspecte de la cançó t’ha interessat més? Per què?
- Quina relació té la cançó amb el tercer principi dels Drets dels infants?
Música clà ssica
Turina. Criaturades, Op. 21 Vuit peces breus
2. El que es veu des de la Giralda
3. Desfilada de soldadets de plom
4. Berceuse
6. ?
8. Jocs
——-
Qüestions:
- Quina relació es pot establir entre aquestes peces i el dret número sis?
- Tria una peça que segons el teu parer pugui acompanyar la contemplació del quadre de Van Gogh.
- En petits grups buscar una possible relació entre el principi sis, el quadre i alguna de les 8 peces. Justificar estar relació.
LLEGIR
Cançó de bressol per a despertar consciències
de Marc Granell
La meua xiqueta és l’ama
de l’asfalt i del carrer.
No té pares ni té casa,
només fam i por i fred.
La meua xiqueta es passa
tot el dia en el taller,
treballant com una esclava
per als rics de l’Occident.
La meua xiqueta brama
fugint sota el sol roent
–morta d’espant i de gana–
d’una guerra que no entén.
La meua xiqueta aixafa
jugant i sense voler
una mina que, amagada,
li sega de colp els peus.
La meua xiqueta clama
des de tots els continents
justÃcia que acabe amb tanta
misèria i tant patiment.
Reflexió:
Quina història explica aquest poema?
- Quina relació trobes entre el tÃtol i el text?
- A quin lloc creus que es troba aquesta “xiquetaâ€
- Quins sentiments t’ha desvetllat el poema?
CURTMETRATGE
El regal
4:18
Curtmetratge alemany que prové d’una tira de còmic que ens fa adonar de la importà ncia de l’acceptació.