Jo en aquesta classe…
Aquí teniu una sèrie de frases que comencen per JO EN AQUESTA CLASSE…. Digues com et sents tu respecte al contingut de cada frase, posant una X en el quadre corresponent, d’acord amb el criteri següent:
- Mai o quasi mai.
- Poques vegades.
- De vegades sí i d’altres no.
- Sovint.
- Sempre o quasi sempre.
No ho pensis massa. Contesta ràpidament amb el primer que et vigui al cap, com et sents tu a classe. No hi ha respostes bones o dolentes. La resposta correcta és la que indica millor com et sents tu realment. No és necessari que posis el teu nom.
Jo en aquesta classe….
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Expresso amb llibertat les meves idees. | |||||
2. Expresso amb llibertat els meus sentiments. | |||||
3. Em sento diferent dels meus companys i companyes | |||||
4. Gaudeixo quan els i les altres em coneixen | |||||
5. Estic preocupat/ preocupada del que puguin pensar de mi | |||||
6. M’hi trobo a gust | |||||
7. M’hi trobo incòmode/incòmoda | |||||
8. Em relaciono amb pocs companys i companyes de la classe. | |||||
9. No em comporto com soc realment. | |||||
10. Em sento insegur /insegura | |||||
11. Crec que l’alumnat no m’aprecia prou | |||||
12. Em sento sobrevalorat/sobrevalorada | |||||
13. Tinc la impressió que m’ignoren | |||||
14. Tinc la impressió que es preocupen per mi. | |||||
15. No em sento escoltat/escoltada. | |||||
16. Em sento menystingut/menystinguda | |||||
17. Sospito que em critiquen | |||||
18. Crec que no em veuen com soc | |||||
19. Tinc la impressió que no són sincers/sinceres | |||||
20. No formo part de cap grup d’amics o amigues | |||||
21. Tinc la impressió que es riuen de mi quan m’equivoco |
Quins són, segons el teu criteri, les causes per les quals tenim dificultats de relació a classe?
Què podem fer per resoldre aquestes dificultats?
Vols afegir algun suggeriment a l’activitat?
A tenir en compte…
El professorat pot recollir el qüestionari contestat i analitzar-lo detingudament per a extreure conclusions de l’ambient de la classe. Els resultats s’han de comentar a classe. Les dades recollides poden donar peu per a treballar sobre aquest tema a d’altres sessions de tutoria.