Quadern personal
Jugar amb el nom propi
Usar les lletres del meu nom per fer figures, sanefes, etc.
I
IR
IRE
IREN
IRENE
I
IR
IRE
IREN
IRENE
Més exemples a: Educació infantil: 3. Tenir un nom. JOCS. b. Jugar amb el nom
Empremtes
Una empremta és una característica individual que es fa servir com a mitjà d’identificació de les persones. Després de posar la data a la pàgina corresponent de la llibreta, preparem un tampó. Deixem l’empremta del dit gros dues vegades. Una la conservem tal com quedi i a l’altra li resseguim les línies més remarcades. Mirarem les empremtes dels altres nens i nenes. Amb aquest material es pot tenir una magnífica conversa sobre identitat i diferència. Es pot proposar que cadascú faci un dibuix al.legòric a partir de la seva pròpia empremta.
Entre tots i totes
Activitat:
Omplir un foli amb les empremtes digitats de tot el grup. Després donarem una fotocòpia a cadascú i, individualment, farem un dibuix sobre el que ens suggereixin les empremtes a la classe. Després contemplarem tots junts les distintes produccions.
Què hi puc fer jo?
Pensar quines actituds i actuacions es poden proposar en els distints àmbits en els que et mous:
- Què hi pot fer la meva família?
- Què hi pot fer la meva escola?
- Què hi poden fer els mitjans de comunicació?
Una vegada pensat ho podem parlar conjuntament i triar alguna opció factible de cada apartat.