19 d’octubre: Dia Internacional del Càncer de Mama. Consideracions

todos-contra-cancer-mamaEL CÀNCER NO ÉS DE COLOR ROSA és  un article d’Emma Riverola publicat A El Periodico el 10 de maig on, entre altres coses, llegim:

Les campanyes de conscienciació sobre el càncer de mama s’han convertit en un recurs imprescindible per a la detecció precoç, a la vegada que han ajudat a superar l’estigma de la malaltia. El llaç rosa és el símbol de la conscienciació i el 19 d’octubre, el dia que anunciants i mitjans se sumen a la campanya. La seva implantació ha sigut un èxit. Dones somrients, potser amb un mocador cobrint-los el cap, potser amb un llaç rosa al pit, et diuen que tens molta vida per viureI és cert. Però també ho és que potser tu no et sents tan rosa, ni en l’ànim ni en el cos.

O també:  Com que és tan normal que la gent tingui càncer, s’ha de viure aquesta circusmtància amb frenesí. ¡Amb alegria! Posar-se un llaç rosa i sortir. (…) Si jo hagués sortit al carrer com estava als cinc mesos de químio, algú m’hauria tapat. La gent vol veure una estampa molt determinada: la del mocador i el somriure. La dels anuncis d’Ausonia. La imatge d’una dona amb celles. I cauen. Les celles, les pestanyes… (Susana Kosca, autora de Tópico de cáncer. Manual de supervivencia.  (Ediciones B, 2014) i del blog SOY UNA LARVA )  La realitzadora donostiarra mostra  amb voluntat de denúncia  el dolor patit després d’haver estat diagnosticada de càncer de mama.  Podem llegir també a Susana Koska: el cáncer sin lazos rosas ( El Periodico) els 5 tòpics dels quals parla al llibre.

Contra el càncer de mama s’insisteix a desterrar els aspectes negatius i es posa l’accent a seguir sentint-te guapa i femenina. Com delata el documental canadenc LAZOS ROSAS, SL , moltes campanyes amaguen els interessos d’una potent indústria que ha crescut al voltant del càncer de mama. Nombroses marques que s’hi  sumen, com una manera de netejar la seva imatge, mentre segueixen utilitzant elements cancerígens en la fabricació dels seus productes, i tampoc no és clar a on van a parar  els diners que suposadament dediquen a la recerca contra el càncer.

Deixa un comentari