Immigrants asiàtics al Canadà a la recerca d’un fill home practiquen la selecció sexual per eliminar filles no desitjades.
Hi ha dites populars sexistes que no s’han eradicat en moltes cultures, com aquesta de l’Índia: ” Val més tenir un fill esguerrat que vuit filles sanes “. Una altra de xinesa: ” Criar una filla és com regar el jardí del veí “. La conseqüència d’aquesta visió tradicional que té com a rerefons perjudicis socioeconòmics per a les famílies és l’avortament de nenes. Fa segles que aquesta pràctica és vigent a Orient, però actualment també s’està desplaçant cap apaïsos occidentals com ara Estat Units o Canadà i on es detecta un alarmant desequilibri de gènere en les comunitats d’immigrants procedents de la Xina i l’Índia. L’Associació Canadenca de Metges reclama una legislació federal que permeti ealpersonal sanitari no informar les embarassades del sexe del nadó.
L’especialista en bioètica de la Universitat de Toronto Kerry Bowman alerta que encara que a Canadà és legal el dret de la dona a avortar, seleccionar el sexe no ho és. I tot i que el respecte al multiculturalisme i la inclusió són un dret, segons la carta de drets i llibertats del país, la selecció per sexe d’un nen no nascut es considera discriminació.