En relació al Dia Internacional de la Dona i la nena en la Ciència, que se celebra el proper 11 de febrer, ens fem ressò de les reflexions de les participants a un debat sobre dona i ciència. Més de la meitat (52%) dels estudiants que comencen una carrera científica són dones però en arribar als llocs de responsabilitat la seva presència es redueix a un 25%. La inseguretat i falta de confiança poden ser la causa del desinterès de les nenes en els estudis relacionats amb la ciència i la tecnologia. Cal canviar alguns referents científics que encara són majoritàriament masculins i plantejar-se despertar el seu interès a la primària i secundària fomentant el desig per descobrir i investigar amb programes de laboratori i interactius. En el debat esmentat, “Mujer y ciencia”, organitzat per la Fundación Gadea Ciencia, María Blasco ( directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques, Susana Marcos ( directora del Laboratori d’Òptica Visual i Biofotònica de l’ Institut d’Òptica del CSIC) i Clara Benedí-García (coordinadora de l’àrea de Mujeres en Òptica i Fotònica de la Societat Espanyola d’Òptica), han denunciat que, malauradament, la igualtat no és gaire present en l’agenda política; també han recordat un estudi de la revista Science en el qual es demostra que les nenes, a partir dels 6/7 anys, comencen a associar intel·ligència i brillantor amb la masculinitat.
En el debat totes les assistents han coincidit en la necessitat de les quotes com a mesura transitòria per assegurar que les dones arribin a llocs de poder, encara que són conscients que aquestes mesures poden ser discutides per bona part de la societat.