La pionera catalana de la natació en aigües obertes Montserrat Tresserras Dou (Olot, 1930) ha mort als 88 anys a Olot, on vivia. Fa unes quantes dècades va convertir-se en un dels referents indiscutibles de les aigües obertes a Catalunya i a la península Ibèrica. Alguna de les seves fites no van ser superades fins a 40 anys després per David Meca.
Els seus grans reptes van tenir lloc entre el 1957 i el 1970. Va ser la primera dona del món que va aconseguir nedar el canal de la Mànega dues vegades en sentits oposats. Una altra fita fou ser la primera dona a aconseguir creuar entre Mallorca i Menorca i també va realitzar amb èxit la travessia Concordia-Colón, entre l’Argentina i l’Uruguai.
I tot això sense banyadors de neoprè ni barretes energètiques, només una dona nedant a poc a poc, amb determinació i eficàcia. Tenia una gran resistència i provava reptes que ni els homes es plantejaven.
El seu nom figura a l’International Marathon Swimming Hall of Fame i al Salo de la Fama dels nedadors a gran distància.