Com cada any se celebra arreu del món el Dia de les dones o Dia de la dona treballadora. També al nostre institut volem commemorar aquesta data. Per això tots i totes nosaltres deixarem la nostra empremta ( la mà pintada de lila impresa en un mural ) com a símbol de la nostra voluntat de treballar per a la veritable equitat de gènere ( a fi d’acabar de manera progressiva amb els valors i models que perpetuen la desigualtat entre homes i dones)
També els alumnes de 2n de Batxillerat artístic han volgut contribuir a la diada amb un mural que dibueixa el símbol del feminisme i on expressen tot allò que les dones els suggereixen.
L’equitat de gènere és un objectiu que ha estat acceptat per molts governs i per organitzacions internacionals i consagrat en diferents acords internacionals. En el marc de les seves competències en polítiques de gènere, el govern de la Generalitat de Catalunya ha traduït aquest consens en diferents textos normatius. Però assolir aquest objectiu només serà possible amb el concurs de tots nosaltres a partir de petits gestos, del nostre comportament diari tant dins la família com en l’àmbit escolar o de lleure.
Tot allò que puguem fer contribuirà a la consecució d’un món més just ja que la desaparició de la discriminació envers les dones és un benefici per a tota la humanitat.
Si us heu preguntat mai per què es va triar precisament el 8 de març per celebrar el dia de la dona treballadora o per què el color lila ha esdevingut simbòlic del feminisme, podeu informar-vos clicant DIA INTERNACIONAL DE LES DONES 2015 ( on també podreu veure uns curmetratges molt bons ) o bé en aquesta pàgina de l ‘INSTITUT CATALÀ DE LES DONES Orígens de la commemoració.
Enguany la Generalitat de Catalunya, les diputacions i l’Associació i la Federació de Municipis impulsen la campanya “Compromís amb l’equitat de gènere” que pretén tant un reconeixement al feminisme i a la lluita històrica de les dones per aconseguir l’equitat de gènere com posar de relleu el compromís de tota la societat catalana per avançar de manera eficaç i efectiva cap una igualtat d’oportunitats real entre dones i homes. Per tal d’assolir aquest avenç es demana la participació i el suport de les diferents entitats de dones així com el desplegament efectiu de Llei 17/2015 de 21 de juliol, d’igualtat de dones i homes . La campanya serà àmpliament divulgada als mitjans de comunicació institucionals, la premsa i les xarxes socials.