“”Blogueres” musulmanes

Una nova generació de joves blogueres musulmanes, reivindiquen la possibilitat de seguir les tendències internacionals de la moda  sense vulnerar les tradicions i,  particularment,  allò que imposa la seva religió: que les dones vesteixin pudorosament. Així doncs, són devotes d’Alà i de totes les marques de moda i porten l’ últim model de  texans amb hiyad. La proposta, no sense detractors, s’ha estès a bona part dels països islàmics a partir de les seguidores d’aquesta i altres  pàgines. Volen ser musulmanes i fashion. Podem veure-ho al Facebook de Hana Tajima ( Devon, 1987) qui fa 6 anys va posar en marxa la pàgina Stylecovered on defineix el  “Muslim style”. La iniciativa de  Tajima n’ha generat d’altres com la de la’estilista sueca Ismane Asry Fashionwithfaith o les webs Hebamagazine.com ( òrgan d’expressió del  que s’ha anomenat muslim hipster i Hijabshigh.com especialitzada en fotografies de hiyabis  -dones amb hiyab- anònimes i glamuroses)

La indústria tèxtil no pot obviar el mercat musulmà. Ja fa temps les marques de luxe van adaptar les seves col·leccions al públic islàmic, fins i tot  algunes firmes fan mocadors especialment pensats per cobrir els seus caps (Hijab fashion). Però hi ha moltes veus crítiques i arriben no només de la comunitat islàmica. Nancy Hoque és dissenyadora de la firma californiana especialitzada en hiyabs sixteenR considera que la nova tendència no deixa de ser una frivolitat que en realitat no representa cap evolució.

Deixa un comentari