Fa 20 anys un grup de dones lligades a la LIBRERIA DE MUJERES van crear una editorial per fomentar l’obra d’altres dones (editar i traduir teoria feminista, l’obra de dones d’altres cultures i reeditar llibres oblidats de les primeres feministes). Libreria de mujeres, especialitzada en feminisme i contes infantils no sexistes, havia estat fundada el 1978 per un grup de dones que es definien laiques i republicanes. Al seu fons hi ha obra de filòsofes, científiques, dones de les arts plàstiques i dramaturgues. Biografies, autobiografies, epistolari, diaris, també narrativa d’escriptores de qualsevol part del món i tota l’obra existent escrita per dones republicanes. Aquesta és la seva pàgina: horas y HORAS. LIBRERIA DE MUJERES. Hi podrem trobar recomanació de llibres, contes, còmics etc. La llibreria és a Madrid, carrer San Cristobal, 17 a prop de la Plaza Mayor i la Puerta del Sol. (Tf: 91 521 70 43 ~ 91 523 23 20)
El seu objetiu, clarament polític, és preservar els sabers de les dones respectant tots els corrents del feminisme.
A més de l’editorial l’any 2002 van ser l’origen de la Fundació Entredós Amigas de la Vida on realitzen activitats relacionades amb els llibres i la política feminista.
Ara, per celebrar l’èxit i la duració de la seva editorial han creat una nova pàgina: horas y HORAS, la editorial feminista. 1991 – 2011. 20 aniversario