Brasil diu no a la dona “florero”

Llegeixo al Diario de Ibiza (30 setembre)  una notícia amb aquest titular i fa referència a lademanda, per part de la  Secretaria de Polítiques per a les Dones de la Presidència brasilera,  de  la suspensió  d’ un espot publicitari de televisió  que mostra  la model  Gisele Bundchen en roba interior, per considerar que reforç l”estereotip  de les dones com a  objectes sexuals dels  seus marits.
A l’anunci  la model  de més projecció  internacional   ensenyar les dones la millor manera de comunicar-li les males notícies al marit.

Inicialment la protagonista apareix en roba de carrer i li diu al seu suposat marit una una mala notícia (que ha estimbat el cotxe o que la sagre anirà a viure amb ells)
Després, Bundchen apareix  amb provocatives robes interiors i dóna  les mateixes notícies. Segons l’anunciant la primera seria una tècnica incorrecta mentre que la segona seria la correcta.  L’anunci acaba amb l’exhortació: ETS BRASILERA. USA EL TEU ENCANT.
A Brasil és recurrent  la publicitat que es val  de la sensualitat i de les formes de la dona per  promoure  diferents productes – i no només  la roba interior femenina- , especialment  a  l’època del Carnaval, quan  les imatges de dones mig despullades són abundants als mitjans de comunicació.

Deixa un comentari