Interessant reportatge sobre dones de Malawui (Àfrica)

Bandera de MalawuiLocalització de MalawuiRita a l’escolaIvy, agent de salutNens i nenes jugant al pati d’una escolaAdolescents que segueixen estudis de secundàriaDones de Machinga que crien peixosDones de PhalombeDones portant llenya i menjar

Mujeres de fuego és el títol de l’article publicat al dominical del diari El País (18/05/09) realitzat per Rafael Ruiz amb fotografies d’Alfredo Cáliz. El reportatge ens trasllada a Malaui, un dels països més pobres del món i ens mostra com les dones intenten canviar la història sota el crit de Foc! Motto! en el seu idioma, chewa.

En un país on garebé no tenen drets, les dones, encoratjades per l’ONG internacional Action Aid, han decidit capgirar el seu destí.

Els microcrèdits o les cooperatives ajuden aquestes dones, moltes de les quals no van poder assistir a l’escola o van haver d’abandonar-la. Per això podem dir que un dels grans problemes de les dones a aquests paísos és l’analfabetisme. Mitjançant l’associacionisme fan front al masclisme i s’encoratgen per continuar els estudis.

Un altre greu problema que pateixen moltes d’aquestes dones és la Sida. També per a lluitar contra la pandèmia, a la regió de Phalombe s’han associat per tal de trobar remeis naturals contra les infeccions oportunistes i han bastit un tramat social per ajudar-se mútuament.