2009- Contribució de les classes a la commemoració del 8 de març

A les parets dels nostre institut ja són penjats els murals que les classes han fet amb motiu del Dia Internacional de la Dona treballadora.

La USEE ha fet un cartell d’inauguració de la setmana.

L’Aula Oberta ens ofereix una història del feminisme.

L’Aula d’Acollida ens fa conèixer  el treball d’algunes feministes primerenques i d’aquelles que han lluitat per millorar les condicions de vida de les dones arreu del món.

Els i les lumnes de 1r d’ESO ens informen sobre algunes escriptores en llengua catalana i també, els de Religió, sobre la vida i l’obra d’algunes dones significatives en aquest àmbit.

Des de l’assignatura d’anglès els i les alumnes de 2n d’ESO ens fan conèixer dones pioneres d’alguns esports i activitats tradicionalment masculins i també algunes dones inventores.

Les classes de 3r d’ESO hi contribueixen des de diferents àmbits: el 3r A ha fet un mural sobre el llibre de Gemma Lienas El diari lila de Carlota i la seva visió feminista que han llegit a l’assignatura de llengua catalana (del qual, de fet, parteix la idea de la realització d’aquest projecte comú); des de l’assignatura de Ciutadania ens fan saber la tasca d’algunes dones que han contribuït a la Pau; i a les classes de Ciències Naturals han treballat les aportacions d’algunes dones biòlogues o investigadores científiques. La classe de 3r B d’anglès ens mostra algunes escriptores de literatura juvenil angleses i americanes.

Els i les alumnes de Cultura Clàssica de 4t d’ESO ens mostren algunes heroïnes de l’antiguitat grecoromana i també totes dues classes de 4t han fet uns cartells amb les principals dones matemàtiques. Les dones compositores s’han treballat des de la classe de música.

Alumnes de 1r de Batxillerat de l’assignatura de Literatura Castellana han estudiat escriptores de tots els temps en aquesta llengua; i els d’Economia, dones empresàries; a Tecnologia han vist el treball d’algunes dones enginyeres, arquitectes i tecnòlogues. Després d’informar-se’n, tots i totes han escrit textos argumentatius on reflexionen sobre la conveniència de la celebració d’aquesta jornada com a treball per a l’assignatura de Llengua catalana.

Els i les alumnes de 2n de Batxillerat ens fan conèixer algunes pel·lícules que donen una visió diferent sobre el paper de les dones i també la tasca d’ escriptores que han estat conegudes amb un pseudònim masculí i dones filòsofes.

[Repotatge fotogràfic  a la pàgina Murals]