Miss La La fou la millor acròbata del seu temps, l’últim quart del segle XIX. Degas la va plasmar en una obra única que actualment s’exposa a la National Gallery de Londres.
Anna Albertine Olga Brown era mulata, havia nascut el 1858 a Szczecin, una petita localitat costanera del mar Bàltic que formava part de Prússia i actualment pertany a Polònia. El seu pare era afroamericà i la seva mare blanca, tots dos eren artistes de fira. El seus exotisme i habilitat la van fer triomfar. Als cartells publicitaris figurava com a “Olga la negra”, “la Venus dels tròpics”, “Princesa africana”, “la dona canó”, “la reina mulata”. Els números de força la van fer única, especialment el que la deixava suspesa de la boca. El públic quedava bocabadat, també pel risc que assumia ja que es treballava sense xarxes. Degas va quedar impressionat quan la va veure al Circ Fernando i la va pintar. Durant 4 mesos i després de molts esbossos i apunts va fer-ne un quadre molt arriscat per la seva perspectiva, absents els espectadors, ella com a única protagonista, amb el rostre ocult, centrant tota l’atenció en l’artefacte que penjava de la seva boca. Paradoxalment, en aquell temps el públic no va valorar aquesta obra, però l’anomenada d’Olga es va fer més gran.
Olga Brown es va casar amb un famós contorsionista afroamericà, Emanuel Woodson, conegut com Manuel que va esdevenir director d’escena del Palais d’Été, mentre que Miss La La formava amb les seves tres filles una companyia d’acrobàcia sobre escales, las germanes Keziah. La seva petja es perd el 1919, quan va sol·licitar un visat d’entrada als Estats Units.
Londres