En homenatge a Emmy Noether

La matemàtica Emmy Noether (1882-1935)  és coneguda per les seves contribucions  en els camps de la física teòrica i l’àlgebra abstracta. Va revolucionar  les teories d’ anells, cossos i àlgebres. En física, el teorema de Noether explica la connexió   entre la simetria en física i les lleis de conservació.

La matemàtica i il·lustradora Constanza Rojas-Molina va iniciar  el projecte  #Noethember on invitava a dibuixar cada dia del mes de novembre un fet destacat en la vida d’aquesta genial matemàtica i a compartir-lo en xarxes socials.

Des del blog de divulgació matemàtica Aperiodical, Katie Steckles donava suport a  la iniciativa participant i  també el matemàtic  Bruno Duchesne recollia en el blog Images des Mathématiques els trenta dibuixos de Constanza Rojas-Molina. 

Aquests són els 6 primers dies:

1 #Noethember. Emmy Noether nació el 23 de marzo de 1882 en Erlangen (Alemania); era hija de Ida Kaufmann y Max Noether.

2 #Noethember. Entre 1889 y 1897, Emmy asistió a la escuela para niñas (Höhere Töchter Schule) de Erlangen. Allí estudió alemán, inglés, francés y aritmética… y practicó con el piano.

3 #Noethember. De niña, a Emmy le gustaba bailar.

4 #Noethember. Emmy era como cualquier otra niña de la escuela, no mostraba ningún signo de capacidad extraordinaria.

5 #Noethember. Max Noether (1844-1921), su padre, era un reconocido matemático. Su hermano pequeño, Fritz (1884-1941), también se dedicó a las matemáticas.

6 #Noethember. En 1900, Emmy decidió matricularse en la Universidad de Erlangen. Se preparó para el examen de entrada, sola, durante tres años: no se instruía a las mujeres para esta prueba durante su etapa escolar…

…………………………………..

Article Cien años del teorema de Noether  (Publicat a Investigación y Ciencia- Diciembre 2018 Nº 507)

Figura dominante de la escuela alemana de álgebra, la matemática Emmy Noether sentó una de las piedras angulares de la física teórica moderna al demostrar la relación entre simetrías y cargas conservadas.

Deixa un comentari