Col·laborem amb un projecte de futur

Sonrisas de Bombay  (Mumbai Smiles) és una organització  sense ànim  de lucre (ONG) que centra la seva acció conjunta amb les comunitats dels slums del nord de la ciutat  Bombai  en la lluita pacífica contra la pobresa ( hi ha més de 13 milions de persones en risc de pobresa i exclusió). [Els slums són infrahabitatges, assentaments irregulars  llocs  on s’estableix una persona o una comunitat  al marge dels reglaments sobre les normes establertes per les autoritats encarregades de l’ordenament urbà].

L’organització fou fundada el 2005 pel periodista i escriptor Jaume Sanllorente, i persegueix generar una transformació  social a través de l’autosuficiència i l’accés a la igualtat de drets i oportunitats,  promou l’accés a l’educació  i a la salut i busca el desenvolupament  socioeconòmic, incloent campanyes de sensibilització  per a denunciar la negació dels drets humans i l’exclusió  social soferta per  milions de ciutadans de Bombai.

D’entre els seus programes destaquem GIRL CHILD EDUCATION, posat en marxa el 2013,  que té com a finalitat que les nenes i joves d’entre 6 i 15 anys procedents de barris marginals de Bombai puguin seguir estudiant  i  no es vegin obligades a abandonar l’escola o puguin reprendre els estudis en cas  d’ haver hagut  d’abandonar-los; compta  amb un sistema de beques,  materials educatius i  una sèrie de tallers de temàtiques com ara els  drets de l’infant, els abusos sexuals a la infantesa o les addiccions.  Per motius culturals, és freqüent a l’Índia que les nenes es  vegin obligades a abandonar l’escola molt aviat, atès  que les famílies tendeixen a discriminar-les en favor dels  fills nois i sovint són forçades a casar-se encara menors.

L’ONG ha llençat  campanya de crowdfunding amb l’objectiu que   25 nenes dels slums de Bombai puguin accedir a una educació  primària fent  possible un futur  millor. Aquesta serà vigent entre els mesos de desembre i gener i serà   liderada per conegudes influencers. Totes les persones que vulguin  sumar-se poden fer-ho migranodearena.org i efectuar  donacions  fins al 31 de gener de 2019.