Patis coeducatius

Llegeixo a eldiario.es una notícia interessant sobre experiències dutes a terme en diferents escoles per  fer un ús veritablement coeducatiu dels patis de les escoles, evitant que el futbol, i els seus adeptes, majoritàriament nens,  els ocupin i releguin les nenes als racons. Un decret d’inclusió i equitat del Govern valencià pretén identificar les barreres físiques i  virtuals en els centres educatius per a poder eliminar-les. Certament, els espais centrals dels  patis   de les escoles són tradicionalment  colonitzats  pels jocs de pilota, sobretot futbol; les nenes hi tenen un paper secundari, les veus normalment parlant a les vores. La pilota esdevé un mitjà de  discriminació entre els qui els agrada el futbol ( i dintre d’aquests els que ho fan bé i els que no) i aquells als quals no agrada.

És per això que cal treballar per  canviar aquesta tendència i pensar projectes més inclusius que impliquin un millor i més obert ús de l’espai: reservar  una zona per a jocs de pilota, però també d’altres per  altres usos com ara horts eductius, taulers per pintar jocs tradicionals com tres en ratlla,  twister, rocòdroms… fent del pati un lloc d’oci però també d’aprenentatge, a través de jocs inclusius i no excloents.