Iniciatives contra les intimidacions masclistes al carrer

França estudia formar agents perquè controlin i denunciïn conductes d’assetjament de carrer pels afalacs amb continguts sexuals. Volen atrapar d’immediat els afalagadors que intimiden.  A les dones no els han agradat mai aquests afalacs ( floretes, en català, piropos en castellà), però els han hagut de suportar  sempre fins que a  Llatinoamèrica, unes quantes atrevides seguiren campanyes i lemes com ara ” Xiula-li a la teva mare“.  Aquest moviment iniciat a l’Argentina, Xile i Perú  va arribar a Europa fa un parell d’anys;   Bèlgica va legislar sobre el tema i va decidir castigar aquest tipus d’assetjament. Portugal també va aprovar una llei  l’any passat que tipifica  l’assetjament verbal de carrer com a delicte i el castiga amb multes que van dels 120 euros a penes d’un any de presó. El problema, en els dos ­països, és que no sempre resulta ­fàcil imposar els càstigs si no hi ha testimonis de l’assetjament. És la paraula de la dona contra la de l’ afalagador.A França, per tal d’evitar aquesta impunitat la proposta és formar Policia de Seguretat Diària ( PSD). Es preveu que aquests agents antifloreta comencin a patrullar pels carrers el 2018. La seva missió: estar molt atents al que es diu al carrer i transports públics per denunciar conductes d’assetjament.

“Un comentari sobre l’aparença externa d’una dona implica relegar-la a una condició inferior, ja que en aquestes mal anomenades floretes rares vegades es valora la seva capacitat intel·lectual o vàlua professional, però sí la seva sexualitat. I això, per si sol, és ja un clar indicador de superioritat de l’altre grup, el dels homes”, afirma Lorena Gallard, professora associada de Filosofia del Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigadora del Grup Antígona.

Moltes dones han gravat el que els passa per  despertar consciències. En aquests vídeos queda palès que molts homes reaccionen amb insult ( puta i similars) quan l’afalagada els ho retreu.

El cartell que il·lustra  aquest entrada és un iniciativa d’un constructor xilè.

Deixa un comentari