Barcelona farà prevenció de la violència de gènere des de l’escola bressol

Laia-Ortiz-Colau-Laura-Perez_EDIIMA20151123_0169_18L’equip de Barcelona en Comú va deixar clar la seva aposta feminista al capdavant del consistori amb la creació d’una regidoria  que s’ocupa de feminisme, ara comença a concretar-ne les mesures i avui ha presentat noves disposicions per al  2016  per combatre la violència contra les dones que es despleguen des de les guarderies als jutjats .  L’Ajuntament preveu destinar   5,8 milions d’euros, un milió més que el pressupost d’aquest any, a atendre i prevenir la violència contra les dones a la ciutat.

Per garantir que no hi hagi joguines ni contes sexistes   i  potenciar que no hi hagi diferències en els rols entre nens i nenes es revisarà el material amb què treballen  a les escoles bressol.

El consistori es personarà com a acusació particularen casos d’assassinat i agressions greus a dones. En el que portem d’any ja han mort 5 dones a Barcelona a mans de les parelles o exparelles, i  l’any passat van ser assassinades altres nou . D’altra banda, l ‘any 2014 als jutjats de violència sobre la dona de Barcelona es van interposar un total de 4.706 denúncies per lesions . Per això, Colau també ha anunciat que

D’altres mesures anunciades són:  la posada en marxa d’un sistema de recollida d’informació eficaç que permetir documentar tota mena de violència contra les dones:  a més d’agressions , mutilacions genitals o matrimonis forçats. També augmentaran les places als pisos d’acollida per a dones, que actualment són insuficients.

L’alcaldessa ha insistit que CAL RESPONDRE A UNA CULTURA MASCLISTA.