Un institut de Llançà denuncia 5 alumnes per ciberassetjament

Els 5 alumnes, d’entre 13 i 16 anys,  van obrir dues  pàgines  a Internet des  d’on  feien comentaris despectius i vexatoris cap a altres joves del centre i també ex-alumnes. La directora,  per descobrir-los , va  aplegar  a la Casa de Cultura de Llançà i en presència del cap de la Policia Local i d’agents dels Mossos d’Esquadra, els 300 estudiants de l’institut i els va passar el vídeo de l’adolescent canadenca que es va suïcidar, víctima d’assetjament,  ara fa un any .  Els cinc estudiants que seran denunciats van confessar ser els autors de les pàgines web. A part de denunciar el cas als Mossos, el centre també prendrà una decisió sobre els alumnes aplicant el seu reglament intern.

El cas ocorregut a Canadà  va ser conegut arreu del món perquè la mateixa noia,  AMANDA TODD, va penjar un vídeo on explicava els motius del seu suïcidi. En aquest  bloc trobarem una entrada de l’abril d’enguany que refereix el cas d’una altra noia de 17 anys també a causa de  l’assetjament que patia:  SUÏCIDI D’UNA NOIA EN SER CIBERASSETJADA PER UNA VIOLACIÓ  Tot  el país va relacionar-lo amb el cas d’Amanda Todd que s’havia produït just uns mesos abans. Amanda tenia 15 anys i en va patir  3 de ciberassetjament després d’haver penjat una foto seva en topless a facebook

L’article de l‘ARA del 17 d’octubre que es fa ressò de la informació del cas de Llançà té un enllaç amb el vídeo penjat per AMANDA.

CAL QUE ELS I LES ADOLESCENTS REFLEXIONIN SOBRE EL MAL QUE PODEN FER LES SEVES CONDUCTES A D’ALTRES PERSONES I VEGIN LES CONSEQÜÈNCIES QUE ELS PODEN REPORTAR A ELLS MATEIXOS.