Nenes i noies víctimes d’injustícies

Podem llegir avui als diaris dues notícies que mostren la discriminació i injustícia que pateixen les dones ja des de nenes i a tot nivell.

A La Vanguardia, l’article signat per Maria Paz López, La pobreza se ceba en las niñas. Als països en vies de desenvolupament, famílies cada cop més empobrides treuen les seves filles petites de l’escola i les posen a treballar. Així doncs, la pobresa infantil castiga més les nens que els nens.  La informació és recollida per molles de les organitzacions no guvernamentals que treballen a les zones; per exemple a  l’informe anual de l’ONG Plan,  “Porque soy una niña”.  A països com ara Filipines o Kènia, les nenes, sovint des dels 8 anys, han de cuinar, anar a buscar agua -tasca que al camp  pot suposar caminar llargues distàncies fins a  la font i a la ciutat hores de cua, tenir cura  dels germans petits i si hi ha malalts de sida o malària a la família atendre’ls.  Un cas concret, que detalla por correu electrònic  des de Costa de Marfil l’ economista Christiane Kadjo, coordinadora de  l’oenegé Education et Developpement, dedicada a la formació  femenina: “Les noies i dones del meu país afronten  analfabetisme; manca de mitjans per seguir els seus estudis o emprendre projectes, manca de representativitat a cap instància a causa del seu baix nivell intel·lectual, difícil accés a la sanitat i tracte discriminatori dels homes tant a zones rurals com a les  ciutats.

Al bloc Crónica negra de  El País,  de Javier Valenzuela:  India,  espantada pot el caso de “Las bestias de Guwahatila sòrdida història de la tortura i violació d’una noia de 17 anys per part d’una veintena de joves – aquests bèsties- davant d’un bar de la població de Guwahati, al nordest del país,  que uns periodistes de l ‘equip  de televisió de NewsLive Channel, sense ni intentar detenir l’agressió o trucar la policia, la van filmar i van córrer als estudis a difondre-la.  L’ incident va ocórrer dilluns 9 de juliol, però encara ara són vius el debat i la indignació. Malgrat que  la ciutat és plena de cartells amb les fotos dels agressors, la policia només ha aconseguit capturar -ne quatre.  Gaurav Jyoti Neog, el periodista que va filmar l’agressió,  ja ha dimitit, informa el Bangalore Mirror.  Aquests díes hi ha nombroses manifestacions  ala ciutat i i d’altres del país denunciant la injusta condició femenina a l’Índia que pretén ser una democràcia.

Un   estudi internacional  recent difós  per Reuters situa l’India com  el pitjor  país per a les dones entre els  membres del G-20. Supera fins i tot a Aràbia Saudita.