L’anunci d’un cotxe, el model Giulietta de la marca Alfa Romeo, que s’emet per televisió, diu: “Mírame, tócame, incítame, provócame, sedúceme, contrólame, protégeme, grítame, relájame”. Dos d’aquests imperatius han estat considerats inadequats pels observadors de El Instituto de la Mujer (que vetlla per la igualtat entre homes i dones) . L’organisme ha demanat als responsables de l’empresa la seva retirada o modificació, per dos verbs: “grítame” i “contrólame”, que donen lloc a interpretar que les dones tenen comportaments permissius i que fomenten la violència de gènere en mostrar que és normal cridar i controlar una dona.
L’organisme, que depèn del Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad, també s’ha dirigit a Danone perquè “reflexion” sobre un anunci del seu producte Actimel on alguns nens elogien les seves mares per les tasques domèstiques que elles fan. L’Institut creu que també haurien de referir- se als seus pares per encoratjar la corresponsabilitat.