4 de desembre

El 4 de desembre va ser un dia molt important per a mi, em vaig examinar del FCE (First Certificate Exam) el títol amb el que la gent sap que parles, escrius, llegeixes i entens l’anglès.

Vaig anar a les 8:15 del matí a l’hotel de Mataró on es feien els exàmens, a primera hora estàvem tots bastant nerviosos, ja que no sabíem el que ens trobaríem. A les 9 va començar el primer examen, el Reading i només llegir el primer text em vaig espantar, era una mica més complicat dels que havia fet sempre a classe i els personatges que apareixien a la història tenien uns noms molt estranys: Gogol i Mouchima. Les altres parts d’aquell examen, que consistien a contestar més preguntes de textos diferents.

Desprès d’aquest primer test, va venir un descans i a les 10 en punt, va començar la següent prova, el Writing, que tractava d’escriure dos textos, el primer, una carta formal i el segon podies escollir entre un article, una història, una ressenya i una redacció de classe. Jo d’aquestes opcions en vaig escollir la ressenya sobre un videojoc, aquesta part em va anar força bé!

Seguidament, desprès del pati més llarg, a les 12:05h va començar el “Use of English” on havíem de fer ús de tots els nostres recursos lingüístics i la nostra imaginació per poder completar el full.
Per últim i no menys important, desprès de l’últim descans de 15 minuts, va començar el que seria el pitjor de les proves: el Listening. Ho vaig fer bastant malament a la segona part, on havies d’escoltar a una noia (que parlava molt ràpid i no vocalitzava) parlant sobre la seva carrera i mentre ella parlava, tu havies d’omplir uns espais que comprenien entre una i cinc paraules. Era especialment difícil per a mi, ja que no podia escoltar, llegir la frase on havia de escriure i desprès escriure la resposta, crec que de 10 que n’hi havia en vaig fer 2 bé, però esperem que faci mitja amb els altres exàmens!

Si aprovo, no hauré de tornar a fer anglès si no vull i per a mi, que l’he estudiat des de primer de primària serà tota una sensació tenir totes les tardes lliures. Per altra part, haig de dir que ho trobaré a faltar, els meus companys i companyes, la meva professora… A vegades anar a classes d’anglès m’agradava més que fer deures o estudiar a casa, però ja sabeu el que diuen, tot el que és bo, s’acaba!

Maria

Aquest article ha estat publicat en Anglès, Exàmens, Maria Padial. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.