#Wertgonya d’Espanya

Quin problema tens amb nosaltres? Qué problema tienes con nosotros? És que no sé parlar castellà? ¿Es que no sé hablar castellano?

Fa uns dies el ministre Wert va treure una llei per la qual situava la llengua catalana com a 4a llengua de Catalunya a l’educació, obligava a la Generalitat a pagar escoles privades a famílies que sol·licitessin ensenyament en castellà i no se’ls pogués donar i també marcava els continguts que els i les professores hauran d’ensenyar als alumnes. M’he quedat perplex, perquè per aquí no passaré. L’educació a Catalunya serà catalana o no serà, perquè és un model d’èxit que garanteix l’aprenentatge d’un mínim de tres llengües i és admirat per Europa.

Estem perdent uns drets pels quals els nostres pares i avis s’hi van deixar la pell i a nosaltres ens toca, com a mínim, mantenir-los

Per què surt aquesta llei una setmana després de les eleccions i no va sortir abans? Doncs perquè el que estan fent no té nom. Estem perdent uns drets (tant nacionals com socials) pels quals els nostres pares i avis s’hi van deixar la pell i a nosaltres ens toca, com a mínim, mantenir-los. El que hem de fer és molt simple: no acatar cap sentència ni cap nova llei que se’ns vulgui imposar. Una llei injusta està condemnada a no ser acatada.

I aleshores penso… Qui vol seguir amb un estat que et roba? Qui vol seguir amb un estat que t’aplica lleis injustes? Qui vol seguir amb un estat que et menysprea i t’explota? Qui vol seguir amb l’estat espanyol? Doncs jo no, perquè vull que el dia de demà els meus fills puguin ser educats per a ser ciutadans lliures dins d’un país democràtic i lliure.

Visca el sistema d’immersió lingüística i Visca la Llibertat.

David

Aquest article ha estat publicat en David Barnet, Immersió lingüística. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.