Present i futur

Primer de Batxillerat, un nou curs, noves lliçons i noves maneres d’aprendre. A diferència de l’ESO, en el batxillerat els professors ens ensenyen a comprendre tot el que ens diuen, des de una fórmula matemàtica fins a la revolució industrial.
Per altra banda al poder escollir el batxillerat i algunes de les assignatures, se’ns fa més fàcil aprovar perquè són matèries que ens agraden; per exemple: a mi economia i economia i organització d’empresa.

Els professors ens faciliten la feina fent-nos esquemes i resums per estudiar i, com que saben que fem aquest curs “voluntàriament” ens animen i ens preparen de cara a la selectivitat.

De tots els cursos que he fet, aquest és al que li poso més ganes, però a la classe som 42 alumnes i això fa que hi hagi moltes distraccions. Per culpa de les retallades que estan fent en educació, penso que els polítics ens estan arruïnant el futur acadèmic i laboral. Actualment hi ha molts problemes econòmics, l’escola pública té menys recursos que les privades i això no hauria de ser així. Tothom hauria de tenir dret a un ensenyament de qualitat.

El passat dijous 11 d’octubre va haver una manifestació en contra de les retallades, els estudiants vàrem fer vaga per reivindicar els nostres drets com a estudiants i aconseguir un nivell d’educació òptim. Esperem que aviat el govern se’n adoni de l’error que està cometent abans que sigui massa tard.

Com que aquest any estic estudiant economia, poc a poc vaig entenent la situació en la que ens trobem econòmicament i me n’adono que si seguim així el país s’anirà enfonsant en la pobresa.

Marcos Giménez López

Aquest article ha estat publicat en Batxillerat, Estudis, Marcos Giménez, Retallades. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.