Ens deixem enganyar. Sabem que l’engany existeix, tot i així, sucumbim a ell en repetides ocasions. Les possibilitats dels que ens enganyen poden ser moltes: publicistes, persones… Ens ho creiem tot, ens donen expectatives i il·lusions d’un futur que tu ja saps que no arribarà perquè saps on t’has ficat, però tot i així, et deixes enganyar perquè penses “potser aquesta vegada és diferent…” Doncs no, sempre serà el mateix.
Els publicistes ja tenen unes tècniques preparades per poder-nos enganyar fàcilment amb els anuncis però, i les persones? Com aconsegueixen que t’enganxis a elles? Encara no he descobert la resposta tot i que moltes vegades hi penso. Però això no vol dir que totes les persones t’enganyin, tot i que, tu com saps qui ho fa i qui no?
Generalment som enganyats pels que menys creiem, pels que tenen un intel·lecte tant difícil de trobar que no t’ho esperes. Però al cap i a la fi, són els que més et sorprenen. Les persones associem l’engany amb la mentida, el dolor, la decepció… però els publicistes, de veritat ens causen dolor? La resposta és no. Els publicistes ens enganyen amb al·licients que desitgem per aconseguir un benefici per a la empresa però les persones, no busquen un benefici, no busquen res.
Utilitzar la raó i no l’emoció seria un antídot contra l’engany, però no sempre s’està preparat a la seva trampa per molta intel·ligència o experiència que puguis tenir. Com bé deia la dita “Al millor caçador la llebre se li escapa” i com bé Abraham Lincoln va dir: “Pots enganyar tothom algun temps, pots enganyar alguns tot el temps, però no pots enganyar tothom tot el temps”.
Judith