CURRÍCULUM ESMICOLAT

Filosofia en minúscules dosis de dues hores setmanals… aquest era el repte. Dec ser molt inepte, perquè no me n’he sortit pas. Ha estat una experiència francament frustrant. Un voler i no poder setmana rere setmana. Res diferent del que ja em temia de bon començament, al cap i a la fi.

De quina ment planificadora ha sorgit aquest fantàstic esmicolament del currículum? Quin suport psicopedagògic hi ha darrere d’aquest constant circular de professors diferents a l’aula? Potser és allò de “com més serem, més riurem, aplicat a la docència? Quina lògica hi ha en l’assignació de quatre hores setmanals a la Psicologia enfront de les dues a la filosofia, al català  o al castellà?

Allà on hi hauria d’haver aprenentatge globalitzador, interdisciplinari, etc..  ens hi han posat més compartiments separats i més petits: com ho hem de digerir?

Mentrestant, anem fent invents per evitar el desgavell absolut: com ara aquesta unió de l’ètica de quart d’eso amb una “alternativa a la religió” que no és tal, sinó un taller d’escriptura. Una hora setmanal sí que és per posar-se a plorar!

Conclusió: tinc un estiu pel davant, per reflexionar sobre l’impossible: reconduir-lo cap algun tipus de racionalitat. Per barallar-s’hi que no quedi!

Aquest article ha estat publicat en Educació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *