El Barça ha rebut una proposta per part del director Paul Greengrass per realitzar un documental inspirat en “l’equip que ha enlluernat el món del futbol”, segons ha confirmat aquest divendres un dels guionistes del projecte, el periodista anglès John Carlin.
Carlin ho ha confirmat en unes declaracions a l’emissora RAC1. És un projecte fet a Hollywood que veuria la llum durant el primer semestre del 2014 i aniria signat pel director londinenc Paul Greengrass, un fanàtic del futbol que va rebre tres Òscars per “L’ultimàtum de Bourne”. El club blaugrana ha confirmat a l’agència EFE que ha rebut la proposta, però que encara no hi ha res decidit. Carlin, que viu a Barcelona, serà un dels guionistes de la pel·lícula i l’enllaç entre la productora i el club català. “Es tracta d’un documental sobre el Barça, en general, sobre el club, la història i el que representa, amb l’enfocament del Barça fantàstic dels últims anys”, ha assegurat Carlin, encarregat del guió d”Invictus’, basat en la seva novel·la “El factor humà”, en què retratava la Sud-àfrica de Mandela des del punt de vista de l’esport.
Opino que aquesta notícia, lluny de ser un disbarat, és la millor forma possible de retratar el que va ser (i que continua sent) el millor equip de la història del futbol. També crec que serà una bona forma de treure profit econòmic tant per part de Paul Greengrass com per l’equip que podrà veure augmentat els ingressos externs del club. Finalment, penso que l’afirmació “El Barça de Guardiola jugava de pel·lícula” no tornarà a ser discutida mai més.
Jordi