La mateixa assignatura des d’un altre punt de vista

El Batxillerat és l’etapa del sistema educatiu que s’inicia en acabar l’educació secundària (ESO). És una etapa no obligatòria, on els alumnes poden cursar diferents modalitats. D’aquesta modalitat en depèn, entre altres coses, el conjunt d’assignatures que farà l’alumne. Aquestes seran escollides de cara a la millor preparació bàsica, per a l’entrada a la carrera universitària triada en cada cas. Tot i això, tots els alumnes es veuran obligats a cursar algunes assignatures comunes en les diferents modalitats de Batxillerat, com les llengües (Català, Castellà i Anglès), Educació Física, Filosofia, i Ciències per al Món Contemporani. En aquestes assignatures, es donarà la mateixa matèria indistintament de la modalitat escollida.

Malauradament, no es dóna aquest cas en el meu institut. Jo he triat la modalitat tecnològica, m’he trobat amb l’inconvenient, d’haver de fer una assignatura que, tot i englobar temes de biologia, geologia i tecnologia, només tractem temes biològics. A molts dels meus companys de classe aquesta petita diferència respecte a la resta de centres no els porta cap maldecap, en canvi, per a mi ha resultat un descens de la mitjana.

Al observar que a classe només estudiàvem els temes relacionats amb aquesta branca de la ciència, vaig preguntar a amics d’altres centres sobre la assignatura en qüestió. I el resultat va ser que no només farien temes diversos com els esmentats anteriorment, sinó que no aprofundien tant en cada un. Ja que és una assignatura obligatòria, el fet d’aprofundir en aquests temes pot ser pesat per a alguns alumnes.

En definitiva, el que a mi em semblaria una opció més neutral i apropiada per a tothom, seria tractar tots els àmbits d’aquesta assignatura amb el mateix nivell d’aprofundiment.

Xavier

 

Aquest article ha estat publicat en Estudis, Reivindicació, Xavier Martínez. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *