PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE LA 15a JORNADA POÈTICA
IN CERTESES és una presentació digital que vol mostrar el treball realitzat al llarg del segon trimestre a l’escola. Es tracta d’un projecte globalitzat, on han participat totes les criatures d’infantil i primària, experts i famílies, que té com eix central la poesia.
El projecte vol commemorar el naixement del poeta que dóna nom a la nostra escola, amb un recull de videopoesies realitzades pels diferents grups i famílies de la Comunitat Educativa.
La part artística sempre està molt present en les nostres Jornades Poètiques a través de la dansa, la música, l’escenificació, la tecnologia i la literatura, com l’art de la paraula. Amb les videopoesies creades els infants han volgut donar moviment a les paraules reflexionades i narrades poèticament. L’art sempre interpel·la, interroga, qüestiona… i es converteix en el mitjà perfecte per a expressar idees complexes com les que els infants verbalitzen en els moments de conversa.
Mitjançant la visualització de videopoemes i actuacions d’artistes i experts diversos, els infants han descobert altres maneres d’expressar-se.
A les aules s’ha parlat dels aspectes a tenir en compte en el procés creatiu d’un videopoema, planificant els passos a fer per a què el conjunt de cada videopoesia quedés harmònic.
La creativitat ha entrat en joc quan cada grup ha pensat les escenes que representen l’essència del poema, sense quedar-se en el sentit literal i anar més enllà. Desitgem que pugueu gaudir de la presentació digital, com infants i mestres hem gaudit del procés de creació que avui compartim amb tota la Comunitat Educativa. Gràcies a totes les persones que heu participat i que l’heu fet possible.
HOMENATGE 19 DE MARÇ AL NOSTRE ESTIMAT POETA
Avui 19 de març commemorem el naixement del poeta que dóna nom a la nostra escola, el Miquel Martí i Pol, amb l’inici de la nostra 15è Jornada Poètica IN – CERTESES que vol mostra a tota la comunitat educativa el producte final d’un treball realitzat al llarg del segon trimestre. Es tracta d’un projecte globalitzat d’escola on han participat totes les criatures d’infantil i primària i que té com eix central la poesia.
De vegades no tenim sensació de certesa… però tampoc no tenim dubtes. De fet, diuen que la certesa és absència de dubte. Només això. Res més. No és un coneixement concret, no és un estat que pugui definir-se i que si la volem afirmar ja fem tard, diuen també. La certesa no és altra cosa que l’absència de dubtes però la vida és viva, està en procés i, per tant, és canviant. Això vol dir que, inherentment, la certesa també es transforma i canvia de forma. Cap certesa podria romandre, per tant, i ni tan sols podria ser transmesa. (text extret de sufi.cat).
La situació que estem vivint ens ha generat moltes incerteses, molts fets que donàvem per segurs se’ns han desmuntat, se’ns ha capgirat el guió. La vida s’ha tornat difícil de planificar, alhora, la pandèmia ha posat davant dels ulls quines són les certeses reals: els vincles, la vulnerabilitat, la interdependència amb la natura i amb altres éssers humans, les desigualtats, la pobresa.. Això serà un veritable aprenentatge per a nosaltres? Serà realment una oportunitat? O ho oblidarem i continuarem endavant com si res.
Els infants han reflexionat vers aquestes preguntes i moltes d’altres, que han donat com a respostes la creació de poesies que mostraran enguany amb la creació d’un videopoema que compartiran amb la Comunitat educativa el proper 26 de març.
Entre avui 19 de març fins el día 26 de març entre les aules i amb experts del món de la poesía i familiars establirem connexions poètiques.
Comencem la nostra Jornada amb aquest poema que ens parla de la importància de reconduir la vida tot i que aquesta ens envolti d’incerteses.
Solstici
Reconduïm-la a poc a poc, la vida,
a poc a poc i amb molta confiança,
no pas pels vells topants ni per dreceres
grandiloqüents, sinó pel discretíssim
camí del fer i desfer de cada dia.
Reconduïm-la amb dubtes i projectes,
i amb turpituds, anhels i defallences,
humanament, entre brogit i angoixes,
pel gorg dels anys que ens correspon de viure.
En solitud, però no solitaris,
reconduïm la vida amb la certesa
que cap esforç no cau en terra eixorca.
Dia vindrà que algú beurà a mans plenes
l’aigua de llum que brolli de les pedres
d’aquest temps nou que ara esculpim nosaltres.
Miquel Martí i Pol
LLIBRET INFORMATIU PROJECTE ESCOLA
Aquest dossier és fruit del treball col·laboratiu de tots els membres de la Comunitat Educativa de l’Escola Miquel Martí i Pol.
PASSOS A SEGUIR PER FER LA PREINSCRIPCIÓ 21-22
Benvolgudes famílies,
Us informem que hem creat una pàgina al bloc amb el nom PREINSCRIPCIÓ 21-22 on especifiquem els passos a tenir en compte a l’hora de fer la preinscripció a P3 o a d’altres nivells d’ infantil o de Primària.
Recordeu que la presentació de sol·licituds serà:
del 15 de març al 24 de març
La presentació de sol·licituds s’haurà de fer de forma telemàtica seguint les indicacions que marca el Departament d’Educació al seu web:
https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/
PUBLICADA L’OFERTA DE PLACES
Si volen consultar-les al taulell de l’escola han de fer-lo en les hores de consulta: de dilluns a divendres de 9:30h a 12h , de 15:30h a 16h o bé de 17.30h a 19.45h
Restringim la consulta a aquests horaris per evitar que les persones que hagin de consultar coincideixin amb les famílies de l’escola en les entrades i sortides de l’alumnat.
D’aquesta manera preservarem el risc d’aglomeracions a la porta.
Gràcies per la col·laboració!
DATES DE LES JORNADES DE PORTES OBERTES VIRTUALS DELS CENTRES EDUCATIUS INFANTIL, PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA DE BARBERÀ DEL VALLÈS
Dilluns 30 de novembre, Dia internacional de la Ciutat Educadora.
L’Escola Miquel Martí i Pol forma part de la xarxa d’entitats que vol difondre la capacitat de transformació i de creixement que té l’educació a la nostra ciutat: Barberà del Vallès.
Deixem que la ciutat entri a les nostres aules i sortim d’elles per observar i aprendre d’altres contextos d’aprenentatge.
EQUIP DE L’ESCOLA
EQUIP EDUCACIÓ INFANTIL
AULA LLAVOR: CAROLINA NICOLÁS
AULA NIU: CARME BOIX
AULA ATELIER: CRISTINA MARTÍNEZ
AULA GIROLA: ANABEL ROMERO
AULA COSMOS: ESTEFANIA FÚNEZ
AULA GAIA: ELVIRA FERNÁNDEZ I JUDITH GÓMEZ
AULA HÂBITAT: ANNA COMAS
MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: ESTHER SIRVENT, SANDRA SÁEZ, ÁNGELA ALBENIZ, JUDITH GÓMEZ, SONIA FERNÁNDEZ
PERSONAL DE SUPORT: DOLORS GIMÉNEZ
EQUIP DE CICLE INICIAL
AULA REFUGI: ANNA ULLDEMOLINS I JUDITH MASCARÓ
AULA COVA: NÚRIA CINTAS
AULA CABANA: SONIA ROMERO
AULA CAU: LAIA SORIANO
AULA CLOSCA: IVETTE LÓPEZ I EVA GINER
ESPECIALISTA ANGLÈS: LAIA SORIANO I JUDITH MASCARÓ
MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: SONIA ARTÉS FERNÁNDEZ, GEORGINA BADIA I JUDITH MASCARÓ
EQUIP DE CICLE MITJÀ
AULA RUTA : MONTSE RODRÍGUEZ I GLADYS SALAZAR
AULA TRAM: MIREIA GRAU
AULA BRÚIXOLA: AIDA PARISÉ I LÍDIA AGUILAR
AULA RASTRES: ARANTXA ARNAU
AULA TRAÇAT: MERCHE ALFONSO I DULCE RUIZ
MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: LAURA BUESO, GLADYS SALAZAR I BLANCA BITRIAN
ESPECIALISTA D’ANGLÈS: BLANCA BITRIAN I ARANTXA ARNAU
PERSONAL DE SUPORT: SARAY SÁNCHEZ
EQUIP DE CICLE SUPERIOR
AULA ATENEU: YAIZA CASANELLAS
AULA FÒRUM: ÀNGEL ASENSIO
AULA ÀGORA: SORAYA HURTADO, JOAN VILAR I NOEMÍ SAN JOSÉ
AULA SAFAREIG: CRISTINA ANGULO (substituta pendent d’assignar) ACOLLIRÀ I ACOMPANYARÀ ELS INFANTS ANA CANÓNIGA
AULA PLAÇA: ADRIÁN NIETO
ESPECIALISTES D’ANGLÈS : LAURA PRIETO I ANA CANÓNIGA
MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: JOAN VILAR, LAURA PRIETO, ANA CANÓNIGA.
EQUIP IMPULSOR
MARIA JOSÉ GIRALDO
TANIA MILAN
ANA CANÓNIGA
ANNA COMAS
IVETTE LÓPEZ
AIDA PARISÉ
YAIZA CASANELLAS
COORDINACIONS
RISCOS LABORALS: ANABEL ROMERO
ESCOLA VERDA I COORD. LINGÜÍSTICA: CAROLINA NICOLÀS
COORDINADOR DIGITAL/TAC: ÀNGEL ASENSIO
EQUIP D’EDUCACIÓ INFANTIL PEL TEMPS DE MIGDIA
LLAVOR- MONTSE VALLADOLID
NIU- EVA GIMÉNEZ
ATELIER – ANA CANO
GIROLA – LORENA CARDOSO
COSMOS – MERITXELL PÉREZ
GAIA /HABITAT -SONIA CRESPO I DOLORS GIMÉNEZ
EQUIP DE CICLE INICIAL PEL TEMPS DE MIGDIA
CAU/ REFUGI -ANA MARIA GONZÁLEZ
CABANA / COVA – PAULA DÍAZ
CLOSCA – HEIDI MARTÍNEZ (SUPORT INTENSIU- VANESSA REY)
EQUIP DE CICLE MITJÀ PEL TEMPS DE MIGDIA
RUTA I TRAM – XAVIER OROZCO
RASTRES I TRAÇAT – MARTA CRIS
BRÚIXOLA – JUDITH CARRIZOSA (SUPORT INTENSIU YOLANDA )
EQUIP DE CICLE SUPERIOR PEL TEMPS DE MIGDIA
ÀGORA -PLAÇA – SAFAREIG – SARAY SÁNCHEZ
FORUM I ATENEU – ALEX COLÁS
ÀGORA SUPORT INTENSIU- BRUNO JIMÉNEZ
ADMINISTRACIÓ
ESTEBAN DÍEZ
CONSERGERIA
MAITE GARCÍA
HÈCTOR OLIVERA
MARC D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE EN EL CONTEXT DE LA PANDÈMIA DE LA COVID 19
El pla de reobertura és un document guia per concretar les mesures organitzatives, metodològiques i sanitàries del centre, tenint en compte l’autonomia de centres i, d’acord a les Instruccions de la Secretaria de Polítiques Educatives i el Pla en el marc de la pandèmia elaborat per el Departament de Salut. Serà una eina viva que definirà l’organització i normativa del centre en el marc de la pandèmia de la COVID-19, per tant s’anirà reajustant en relació a les normatives que des de la Conselleria de Salut i Educació s’instin depenent l’evolució epidemiològica.
En el context actual, hem volgut repensar la nostra escola per tal d’adequar l’organització tot mantenint els principis filosòfics i pedagògics del projecte Educatiu i mirada d’Infància, posant en el centre la cura, la salut i el benestar de les persones.
Els objectius, estratègies i activitats concretes que inclourem en la Programació Anual de centre (PGA) aniran en línia a la planificació estratègica recollida a l’Acord de Coresponsabilitat amb el Departament d’ Educació (ACDE) per al curs 20-21 i a les propostes de millora recollides en la Memòria del curs 19-20.
El pla ha estat presentat i coordinat amb la Inspecció Educativa i ha estat aprovat el dia 2 de setembre pel consell Escolar.
El compartim amb tota la Comunitat Educativa per la lectura prèvia a les reunions que es realitzaran en Streaming els dies:
3 de setembre a les 17.00 famílies d’ Educació Infantil
8 de setembre a les 17.00 famílies de Cicle Inicial
9 de setembre a les 17.00 famílies de Cicle Mitjà i Superior
Recordeu que cinc minuts abans de la convocatòria us arribarà a través de Dinantia l’enllaç pel qual haureu de fer la connexió.