COMIAT DELS INFANTS DE SISÈ

FINAL D’ESTIU

Se’n va l’estiu.
Breu i ardoròs, ha estat
profundament intens i torbador.
Un somni s’ha esvanit per sempre,
i ara el vent
me n’anuncia un altre.

No detura
mai el seu curs, la vida.
I és el creure
que l’amor allibera, el que em manté
amb els ulls expectants altra vegada.

Miquel Martí i Pol

Amb  aquest poema del nostre estimat poeta volem compartir amb els infants que acaben una etapa, la manera en que explica que la vida mai s’atura, sinó que és un conjunt d’etapes que es van obrint i tancant.

Metafòricament parlant, volem comparar  l’estiu amb una etapa viscuda que s’acaba,  amb el comiat de sisè.

Acaba una etapa que ha tingut per una banda, els seus moments d’esplendor i felicitat i per l’altre moments d’incertesa i tristesa.

Sempre els últims mesos d’escola fa resonar en els infants l’avís d’un rellotge que els  indica que els hi queda poc temps.

Un temps que els  agradaria aturar o que passes més lent.  Un temps que  remou als infants, un temps on els records d’un temps viscut s’arremolina en els seus caps i cors.

Aquest remolí d’emocions se’n deriva per deixar l’escola on s‘han sentit cuidats, compresos, estimats,…, però també per ser conscients que la vida contínua, i que la nova etapa, tot incerta, les depara noves experiències apassionants.

La vida segueix el seu curs i  i rebre amb els braços ben oberts la nova etapa, que està per venir, és pels infants aventurar-se a una experiència meravellosa.

El passat sempre estarà present a les seves vides, així que per ells no serà un adéu per sempre a aquesta època sinó un fins aviat ESCOLA!

A la motxilla s’emportaran un munt de vivències i records que els acompanyaran en la nova singladura. Marxaran amb la certesa que les portes de l’escola Miquel Martí i Pol sempre romandran obertes per ells i elles.