PROJECTE EDUCATIU

Des de la possibilitat de pensar, idear, projectar i inclús somiar amb nous contextos educatius, vàrem iniciar un camí ple d’il·lusió i d’esforç per tal de construir una ESCOLA.

L’equip de mestres vam reflexionar sobre el procés de transformació de la  manera d’aprendre, tenint en compte els canvis que es van produint a la societat.

Creiem que els professionals de l’educació hem d’estar plantejant-nos reptes educatius que ens facin emocionar, que provoquin el diàleg, l’observació, l’anàlisi, la projecció i l’avaluació contínua de  les pràctiques educatives que emergeixen a les aules.

Aquesta emoció l’hem de compartir amb els infants, establint lligams emocionals que els ajudin a assolir autonomia, autoconfiança i autoreconeixement.

Entrem a les aules amb una mirada atenta que té en compte la veu dels infants:

“Per aprendre em cal: donar sentit al que faig, sentir-me reconegut, respectat,  comprès, ajudat; saber que em fan confiança, saber que tinc dret a equivocar-me,  tenir una bona imatge de mi mateix, saber que algú dona importància al que faig”  Gino Ferri

Com a escola posem la mirada en l’infant com a protagonista del seu procés d’aprenentatge. Volem donar resposta a la diversitat i oferir camins diversos perquè l’infant pugui construir el seu propi aprenentatge a partir de la reflexió, el joc, l’exploració, l’autoconeixement i la relació amb la resta de persones de la comunitat educativa.

En el nostre dia a dia, el creixement personal de l’infant, es nodreix amb les estones que es comparteixen en grup dins un clima relaxat, acollidor i segur. En aquesta quotidianitat s’estableix un nexe d’unió entre infants i mestres a través de la conversa. La conversa, l’entenem des del diàleg i la reflexió on el paper de l’adult implica parlar menys i escoltar més, per copsar els interessos dels infants com a grup creant un ambient que faci pensar, que ajudi a la discussió per aprendre i que problematitzi la quotidianitat per generar reptes comuns a investigar.

Dissenyem ambients d’aprenentatge amb propostes pensades per experimentar, descobrir i despertar l’interès dels infants, tenint en compte les diferents maneres d’aprendre (propostes de moviment, d’exploració, manipulatives, sensorials, artístiques…) Els infants poden accedir de manera autònoma, respectant els ritmes i interessos individuals.

Acompanyem els infants des del respecte i amb una mirada amorosa, fent valdre la seva llibertat en la manera de fer, i establint al mateix temps els límits necessaris per a sentir-se protegits. És així com pensem que es genera l’entorn adequat per a poder accedir a un aprenentatge significatiu.