CUINA PRÒPIA

Un dels Objectius principals del menjador escolar, és educar als infants en una alimentació adequada i saludable segons les necessitats de cada criatura lligat als principis de centre com a Escola Verda.

Pel que fa a l’alimentació dels infants, l’empresa contractada és Campos Estela que amb coordinació de l’empresa MALEC, AFA i Equip de Direcció de l’escola vetllem per a què els infants adquireixin uns hàbits d’alimentació saludables que els acompanyaran tota la vida, i, per això, centrem el seu projecte en els eixos:

Bo. Cuina amb productes frescos que troba noves fórmules per a receptes de la cuina catalana tradicional, i transforma l’estona de migdia en una experiència confortable.

Sa. Fomenta la dieta mediterrània, treballa l’alimentació inclusiva i garanteix la seguretat alimentària dels àpats servits.

Sostenible. Proveeix d’aliments pròxims, frescos i de temporada reduint el malbaratament alimentari (amb el projecte pesa i pensa) i col·labora en iniciatives per aprofitar els àpats amb entitats socials (projecte recooperem).

El menú es programa i valida pel departament de nutrició de Campos Estela. La proposta es fa seguint les recomanacions de la “Guia per l’alimentació saludable en l’etapa escolar” de la Generalitat de Catalunya, i mirant, amb aquesta guia, de combinar receptes tradicionals amb algunes de més noves, per tal que els infants es vagin acostumant a nous sabors i textures.

Un cop feta la proposta de menú, aquest és supervisat per l’AFA i la direcció del centre, i enviat via Dinantia a les famílies.

Per tal de poder portar a terme una àpat complet saludable enviem propostes de sopars, esmorzars i berenars.

Els productes que s’utilitzen per al cuinat del menú s’han triat pensant en una alimentació per als infants que sigui, més bona, més sana i més sostenible. És per això que  principalment es cuina amb:

• Verdures fresques i de temporada
  • Vegetals per bases i brous,
  • mínim 2 fruites a la setmana ECO
  • Iogurt a granel de La Fageda
  • Pasta ecològica
  • Peix de pesca responsable i primera congelació com lluç i bacallà
  • Aus i carns fresques
  • Introduïm pa, arròs i pasta  integrals