INFLUÈNCIES

El valor de la creativitat, que ja ens va apropar al poeta Miquel Martí i Pol i al “Tot està per fer i tot és possible”;  la Cultura Matemàtica de les Persones i el socio-constructivisme amb el Carles Lladó, l’Albert Rigol i el Juanjo López;  les matemàtiques manipulatives amb la Lara Giménez del CAIEV.

Les idees de Loris Malaguzzi, les  visites a les escoles de Reggio amb la formació DIIP i l’acompanyament del disseny d’espais, microespais i documentació de la mà de la Paola Soggia i el Gino Ferri; la mirada atenta i respectuosa dels cents llenguatges posant l’infant al centre; la reflexió cap a l’escola coeducativa acompanyada per l’Alba González Castellví i l’Aida Rivas Moreno de Coeducacció; el Treball per Projectes amb el David Vilalta i la Mariona Monterde de l’ICE; l’informe Délors per a la UNESCO; la Pedagogia Sistèmica de la mà del Carles Parellada i la Mercè Travesset, els equips de l’ICE de la UAB de les Escoles Novelles, de les Escoles que Aprenen, d’Ambients, d’Ordint l’Aprenentatge, de Caixes d’Investigació, de la Xarxa d’Innovació d’Escoles de Primària i del Laboratori de Transformació Pedagògica.

Aquestes idees, unides a les persones que el duem a terme (infants, mestres, famílies i entorn) pensem que han esdevingut per l’Escola una xarxa d’influències que ha actuat donant lloc a un sistema propi, amb uns ingredients comuns a altres realitats educatives, però amb un bagatge professional profund i singular.

Una escola oberta al món amb una mirada atenta