PRESENTACIÓ DEL TREBALL DE LA 15a JORNADA POÈTICA

IN CERTESES és una presentació digital que vol mostrar el treball realitzat al llarg del segon trimestre a l’escola. Es tracta d’un projecte globalitzat, on han participat totes les criatures d’infantil i primària, experts i famílies, que té com eix central la poesia.

El projecte vol commemorar el naixement del poeta que dóna nom a la nostra escola, amb un recull de videopoesies realitzades pels diferents grups i famílies de la Comunitat Educativa.

La part artística sempre està molt present en les nostres Jornades Poètiques a través de la dansa, la música, l’escenificació, la tecnologia i la literatura, com l’art de la paraula. Amb les videopoesies creades els infants han volgut donar moviment a les paraules reflexionades i narrades poèticament. L’art sempre interpel·la, interroga, qüestiona… i es converteix en el mitjà perfecte per a expressar idees complexes com les que els infants verbalitzen en els moments de conversa.
Mitjançant la visualització de videopoemes i actuacions d’artistes i experts diversos, els infants han descobert altres maneres d’expressar-se.

A les aules s’ha parlat dels aspectes a tenir en compte en el procés creatiu d’un videopoema, planificant els passos a fer per a què el conjunt de cada videopoesia quedés harmònic.

La creativitat ha entrat en joc quan cada grup ha pensat les escenes que representen l’essència del poema, sense quedar-se en el sentit literal i anar més enllà. Desitgem que pugueu gaudir de la presentació digital,  com infants i mestres hem gaudit del procés de creació que avui compartim amb tota la Comunitat Educativa. Gràcies a totes les persones que heu participat i que l’heu fet possible.

HOMENATGE 19 DE MARÇ AL NOSTRE ESTIMAT POETA

Avui 19 de març commemorem el naixement del poeta que dóna nom a la nostra escola, el Miquel Martí i Pol, amb l’inici de la nostra 15è Jornada Poètica IN – CERTESES que vol mostra a tota la comunitat educativa el producte final d’un treball realitzat al llarg del segon trimestre. Es tracta d’un projecte globalitzat d’escola on han participat totes les criatures d’infantil i primària i que té com eix central la poesia.

De vegades no tenim sensació de certesa… però tampoc no tenim dubtes. De fet, diuen que la certesa és absència de dubte. Només això. Res més. No és un coneixement concret, no és un estat que pugui definir-se i que si la volem afirmar ja fem tard, diuen també.  La certesa no és altra cosa que l’absència de dubtes però la vida és viva, està en procés i, per tant, és canviant. Això vol dir que, inherentment, la certesa també es transforma i canvia de forma. Cap certesa podria romandre, per tant, i ni tan sols podria ser transmesa.  (text extret de sufi.cat).

La situació que estem vivint ens ha generat moltes incerteses, molts fets que donàvem per segurs se’ns han desmuntat, se’ns ha capgirat el guió. La vida s’ha tornat difícil de planificar, alhora, la pandèmia ha posat davant dels ulls quines són les certeses reals: els vincles, la vulnerabilitat, la interdependència amb la natura i amb altres éssers humans, les desigualtats, la pobresa..  Això serà un veritable aprenentatge per a nosaltres? Serà realment una oportunitat? O ho oblidarem i continuarem endavant com si res.

Els infants han reflexionat vers aquestes preguntes i moltes d’altres, que han donat com a respostes la creació de poesies que mostraran enguany amb la creació d’un videopoema que compartiran amb la Comunitat educativa el proper 26 de març.

Entre avui 19 de març fins el día 26 de març entre les aules i amb experts del món de la poesía i familiars establirem connexions poètiques.

Comencem la nostra Jornada amb aquest poema que ens parla de la importància de reconduir la vida tot i que aquesta ens envolti d’incerteses.

Solstici

Reconduïm-la a poc a poc, la vida,
a poc a poc i amb molta confiança,
no pas pels vells topants ni per dreceres
grandiloqüents, sinó pel discretíssim
camí del fer i desfer de cada dia.

Reconduïm-la amb dubtes i projectes,
i amb turpituds, anhels i defallences,
humanament, entre brogit i angoixes,
pel gorg dels anys que ens correspon de viure.

En solitud, però no solitaris,
reconduïm la vida amb la certesa
que cap esforç no cau en terra eixorca.
Dia vindrà que algú beurà a mans plenes
l’aigua de llum que brolli de les pedres
d’aquest temps nou que ara esculpim nosaltres.

Miquel Martí i Pol

 

 

 

PASSOS A SEGUIR PER FER LA PREINSCRIPCIÓ 21-22

Benvolgudes famílies,

Us informem que hem creat una pàgina al bloc amb el nom PREINSCRIPCIÓ 21-22 on especifiquem els passos a tenir en compte a l’hora de fer la preinscripció a P3 o a d’altres nivells d’ infantil o de Primària.

Recordeu que la presentació de sol·licituds serà:

del 15 de març al 24 de març 

La presentació de sol·licituds s’haurà de fer de forma telemàtica seguint les indicacions que marca el Departament d’Educació al seu web:

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/

El nou web del Departament és responsiu i, per tant, el podeu consultar des de qualsevol dispositiu mòbil.  En aquest espai podeu trobar podcasts, vídeos, un glossari i també un ampli apartat de preguntes més freqüents que donaran respostes als vostres dubtes.
A més, incorpora al menú superior un botó de traducció automàtica, que permet navegar per tot el web en català, castellà, occità-aranès, anglès, francès, italià, portuguès i alemany.
Podeu consultar la guia per  a la preinscripció en línia i matrícula del curs 2021-2022

PUBLICADA L’OFERTA DE PLACES

Si volen consultar-les al taulell de l’escola han de fer-lo en les hores de consulta: de dilluns a divendres de 9:30h a 12h , de 15:30h a 16h o bé de 17.30h a 19.45h

Restringim la consulta a aquests horaris per evitar que les persones que  hagin  de consultar coincideixin amb les famílies de l’escola en les entrades i sortides de l’alumnat.

D’aquesta manera preservarem el risc d’aglomeracions a la porta.

Gràcies per la  col·laboració!

Dilluns 30 de novembre, Dia internacional de la Ciutat Educadora.

L’Escola Miquel Martí i Pol forma part de la xarxa d’entitats que vol difondre la capacitat de transformació i de creixement que té l’educació a la nostra ciutat: Barberà del Vallès.

Deixem que la ciutat entri a les nostres aules  i sortim d’elles per observar i aprendre d’altres contextos d’aprenentatge.

EQUIP DE L’ESCOLA

EQUIP EDUCACIÓ INFANTIL 

AULA LLAVOR:  CAROLINA NICOLÁS

AULA NIU:  CARME BOIX

AULA ATELIER: CRISTINA MARTÍNEZ

AULA GIROLA: ANABEL ROMERO

AULA COSMOS: ESTEFANIA FÚNEZ

AULA GAIA:  ELVIRA FERNÁNDEZ I JUDITH GÓMEZ

AULA HÂBITAT:   ANNA COMAS

MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: ESTHER SIRVENT,  SANDRA SÁEZ,  ÁNGELA ALBENIZ,  JUDITH GÓMEZ, SONIA FERNÁNDEZ

PERSONAL DE SUPORT: DOLORS GIMÉNEZ

EQUIP DE CICLE INICIAL

AULA REFUGI: ANNA ULLDEMOLINS I JUDITH MASCARÓ

AULA COVA: NÚRIA CINTAS

AULA CABANA: SONIA ROMERO

AULA CAU: LAIA SORIANO

AULA CLOSCA: IVETTE LÓPEZ I EVA GINER

ESPECIALISTA ANGLÈS: LAIA SORIANO I JUDITH MASCARÓ

MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA:  SONIA ARTÉS FERNÁNDEZ,  GEORGINA BADIA I JUDITH MASCARÓ

EQUIP DE CICLE MITJÀ 

AULA RUTA : MONTSE RODRÍGUEZ I GLADYS SALAZAR

AULA TRAM: MIREIA GRAU

AULA BRÚIXOLA: AIDA PARISÉ I LÍDIA AGUILAR

AULA RASTRES: ARANTXA ARNAU

AULA TRAÇAT: MERCHE ALFONSO I DULCE RUIZ

MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA: LAURA BUESO, GLADYS SALAZAR I BLANCA BITRIAN

ESPECIALISTA D’ANGLÈS: BLANCA BITRIAN I  ARANTXA ARNAU

PERSONAL DE SUPORT: SARAY SÁNCHEZ

EQUIP DE CICLE SUPERIOR

AULA ATENEU: YAIZA CASANELLAS

AULA FÒRUM:  ÀNGEL ASENSIO

AULA ÀGORA: SORAYA HURTADO, JOAN VILAR I NOEMÍ SAN JOSÉ

AULA SAFAREIG: CRISTINA ANGULO (substituta pendent d’assignar) ACOLLIRÀ I ACOMPANYARÀ ELS INFANTS ANA CANÓNIGA

AULA PLAÇA: ADRIÁN NIETO

ESPECIALISTES D’ANGLÈS :  LAURA PRIETO I ANA CANÓNIGA

MESTRES PER A LA DOCÈNCIA COMPARTIDA:  JOAN VILAR, LAURA PRIETO, ANA CANÓNIGA.

EQUIP IMPULSOR

MARIA JOSÉ GIRALDO

TANIA MILAN

ANA CANÓNIGA

ANNA COMAS

IVETTE LÓPEZ

AIDA PARISÉ

YAIZA CASANELLAS

COORDINACIONS

RISCOS LABORALS: ANABEL ROMERO

ESCOLA VERDA I COORD. LINGÜÍSTICA: CAROLINA NICOLÀS

COORDINADOR DIGITAL/TAC: ÀNGEL ASENSIO

EQUIP D’EDUCACIÓ   INFANTIL PEL TEMPS DE MIGDIA

LLAVOR- MONTSE VALLADOLID

NIU- EVA GIMÉNEZ

ATELIER – ANA CANO

GIROLA – LORENA CARDOSO

COSMOS – MERITXELL PÉREZ

GAIA /HABITAT -SONIA CRESPO I DOLORS GIMÉNEZ

EQUIP DE CICLE INICIAL PEL TEMPS DE MIGDIA

CAU/ REFUGI  -ANA MARIA GONZÁLEZ

CABANA / COVA – PAULA  DÍAZ

CLOSCA – HEIDI MARTÍNEZ  (SUPORT INTENSIU- VANESSA  REY)

EQUIP DE CICLE MITJÀ PEL TEMPS DE MIGDIA

RUTA I TRAM – XAVIER OROZCO

RASTRES I TRAÇAT – MARTA CRIS

BRÚIXOLA – JUDITH CARRIZOSA (SUPORT INTENSIU YOLANDA )

EQUIP DE CICLE SUPERIOR PEL TEMPS DE MIGDIA

ÀGORA -PLAÇA – SAFAREIG – SARAY SÁNCHEZ

FORUM I ATENEU – ALEX COLÁS

ÀGORA  SUPORT INTENSIU- BRUNO JIMÉNEZ

ADMINISTRACIÓ

ESTEBAN DÍEZ

CONSERGERIA

MAITE GARCÍA

HÈCTOR OLIVERA

 

 

MARC D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE EN EL CONTEXT DE LA PANDÈMIA DE LA COVID 19

El pla de reobertura és un document guia  per concretar les mesures organitzatives, metodològiques  i sanitàries del centre, tenint en compte l’autonomia de centres i, d’acord a les Instruccions de la Secretaria de Polítiques Educatives i el Pla en el marc de la pandèmia elaborat per el Departament de Salut. Serà una eina viva que definirà l’organització i normativa del centre en el marc de la pandèmia de la COVID-19, per tant s’anirà reajustant en relació a les normatives que des de la Conselleria de Salut i Educació s’instin depenent l’evolució epidemiològica.

En el context actual, hem volgut repensar la nostra escola per tal d’adequar l’organització tot mantenint els principis filosòfics i pedagògics del projecte Educatiu i mirada d’Infància, posant en el centre la cura, la salut i el benestar de les persones.

Els objectius, estratègies i activitats concretes que inclourem en la Programació Anual de centre (PGA) aniran en línia a la planificació estratègica recollida a l’Acord de Coresponsabilitat  amb el Departament d’ Educació (ACDE) per al curs 20-21 i a les propostes de millora recollides  en la Memòria del curs 19-20.

El pla ha estat presentat i coordinat amb la Inspecció Educativa i  ha estat aprovat el dia 2 de setembre pel consell Escolar.

El compartim amb tota la Comunitat Educativa per la lectura prèvia a les reunions que es realitzaran en Streaming els dies:

3 de setembre a les 17.00 famílies d’ Educació Infantil

8 de setembre a les 17.00 famílies de Cicle Inicial

9 de setembre a les 17.00 famílies de Cicle Mitjà i Superior

Recordeu que cinc minuts abans de la convocatòria us arribarà a través de Dinantia l’enllaç pel qual haureu de fer la connexió.

Una escola oberta al món amb una mirada atenta