Capítol 4. Gestió acadèmica i administrativa.
El centre disposarà d’un arxiu electrònic de registre preceptius degudament habilitats i diligenciats (registre d’entrada i sortida de correspondència, matrícula d’alumnes, dels historials acadèmics dels alumnes, registre de certificacions, llibre d’absències i permisos del professorat, llibre d’actes de claustre, llibre d’actes del consell escolar, llibres de comptabilitat, pressupost del centre i justificació anual despeses amb les corresponents actes d’aprovació del consell escolar, inventari…
El centre disposarà d’un arxiu actiu: documentació activa del centre que s’utilitza per a la realització de les seves tasques ordinàries. Aquest s’ha de custodiar un màxim de 5 anys, excepte aquells que puguin generar certificacions posteriors (per exemple dades anuals). La documentació de gestió econòmica s’ha de custodiar un mínim de 6 anys.
L’arxiu històric (tots els llibres-registre, actes i títols) i els historials acadèmics mentre no siguin lliurats al titular o enviats a un altre centre per canvi en l’escolarització, s’han de conservar permanentment.
Les actes dels òrgans col·legiats fets amb mitjans informàtics s’enquadernaran, assegurant la numeració de pàgines, amb la diligència d’obertura i certificació final de tancament on consten les actes que conté el llibre, degudament signat per la direcció i per la secretària.
El centre formalitzarà els arxius, registres i documents tècnics relatius a la documentació de l’alumnat, que compren la documentació acadèmica i la de gestió, de l’arxiu individual i relativa als grups d’alumnes.
A secretaria hi ha un arxivador per cada grup classe on es guarda la documentació dels alumnes.
Cada alumne disposa d’un porfoli on es guarda la seva documentació personal:
-Fitxa dades bàsiques,
-Resum escolarització individual pels alumnes d’E. Infantil.
-Informe global Individual de final d’Etapa pels alumnes de P5.
-Informe final de curs.
-Informe final de cicle.
-Mesures d’adaptació curricular i informes EAP si es el cas.
-Drets d’imatges.
-Autoritzacions a sortides.
-Opció religió.
-Documents judicials si es el cas.
– Informes mèdic si és el cas.
En el cas d’alumnes vinguts d’un altre centre també hi ha la documentació enviada per l’altre centre (informe personal de trasllat i historial acadèmic).
Les notes es guarden en format PDF per si es necessiten les dades en algun moment.
Qualsevol mestre pot consultar la documentació del seu alumnat, sense treure-la de les dependències d’administració.