HOMENATGE 19 DE MARÇ AL NOSTRE ESTIMAT POETA

Avui 19 de març commemorem el naixement del poeta que dóna nom a la nostra escola, el Miquel Martí i Pol, amb l’inici de la nostra 15è Jornada Poètica IN – CERTESES que vol mostra a tota la comunitat educativa el producte final d’un treball realitzat al llarg del segon trimestre. Es tracta d’un projecte globalitzat d’escola on han participat totes les criatures d’infantil i primària i que té com eix central la poesia.

De vegades no tenim sensació de certesa… però tampoc no tenim dubtes. De fet, diuen que la certesa és absència de dubte. Només això. Res més. No és un coneixement concret, no és un estat que pugui definir-se i que si la volem afirmar ja fem tard, diuen també.  La certesa no és altra cosa que l’absència de dubtes però la vida és viva, està en procés i, per tant, és canviant. Això vol dir que, inherentment, la certesa també es transforma i canvia de forma. Cap certesa podria romandre, per tant, i ni tan sols podria ser transmesa.  (text extret de sufi.cat).

La situació que estem vivint ens ha generat moltes incerteses, molts fets que donàvem per segurs se’ns han desmuntat, se’ns ha capgirat el guió. La vida s’ha tornat difícil de planificar, alhora, la pandèmia ha posat davant dels ulls quines són les certeses reals: els vincles, la vulnerabilitat, la interdependència amb la natura i amb altres éssers humans, les desigualtats, la pobresa..  Això serà un veritable aprenentatge per a nosaltres? Serà realment una oportunitat? O ho oblidarem i continuarem endavant com si res.

Els infants han reflexionat vers aquestes preguntes i moltes d’altres, que han donat com a respostes la creació de poesies que mostraran enguany amb la creació d’un videopoema que compartiran amb la Comunitat educativa el proper 26 de març.

Entre avui 19 de març fins el día 26 de març entre les aules i amb experts del món de la poesía i familiars establirem connexions poètiques.

Comencem la nostra Jornada amb aquest poema que ens parla de la importància de reconduir la vida tot i que aquesta ens envolti d’incerteses.

Solstici

Reconduïm-la a poc a poc, la vida,
a poc a poc i amb molta confiança,
no pas pels vells topants ni per dreceres
grandiloqüents, sinó pel discretíssim
camí del fer i desfer de cada dia.

Reconduïm-la amb dubtes i projectes,
i amb turpituds, anhels i defallences,
humanament, entre brogit i angoixes,
pel gorg dels anys que ens correspon de viure.

En solitud, però no solitaris,
reconduïm la vida amb la certesa
que cap esforç no cau en terra eixorca.
Dia vindrà que algú beurà a mans plenes
l’aigua de llum que brolli de les pedres
d’aquest temps nou que ara esculpim nosaltres.

Miquel Martí i Pol