TALLER DE PEDAGOGIA ACTIVA

Benvolgudes famílies,

Us informem que el pròxim dia 16 de maig de 17.00 a 19.00 es realitzarà el taller de pedagogia centrat en el tema de l’avaluació competencial de les matemàtiques integrades en un procés de recerca globalitzador nascut de les converses dutes a les aules.

El taller estarà dinamitzat pel formador Albert Rigol Muxart, mestre d’educació primària de l’escola Serralavella, actualment jubilat, però que continua sent membre del grup de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona al grup “La cultura matemàtica de les persones”.

L’escola Serralavella és una escola amb llarga trajectòria en la implementació d’un projecte escolar centrat en el treball per projectes amb àmbits globalitzadors del currículum.

En aquest taller compartirem mestres i famílies una activitat matemàtica que analitzarem des del punt de vista curricular i per tant des de la vessant avaluativa del procés d’ensenyament- aprenentatge dut a terme per l’alumnat.

Aquesta activitat vol potenciar la comprensió de la manera de treballar a les aules de la nostra escola, i en aquest cas concret en el procés d’avaluació formadora que segueix l’alumnat.

Per a les famílies que teniu problemes per la gestió de la conciliació familiar en quant a la possibilitat de l’assistència s’ha gestionat un servei de ludoteca gratuït que començarà a les 16.45 h. Les famílies haureu de donar el berenar a fora de l’escola i utilitzar el servei a partir de l’hora de convocatòria.

Per fer la inscripció a aquest taller haureu d’accedir al formulari google docs que heu rebut a l’email d’aules i especificar la vostra assistència i la necessitat d’utilització de la ludoteca.

Us animem en la participació i us esperem a tots i totes!

Presentem la Jornada Poètica a Ràdio Barberà

El passat dimecres 14 de març,  un grup d’alumnes de cicle superior van anar a  Ràdio Barberà a presentar les Jornades Poètiques d’aquest curs, Poemacció.

Va ser una experiència molt gratificant per als infants poder representar l’escola davant dels micròfons del programa “De ben a prop”.

Podeu llegir l’article i escoltar les seves intervencions, clicant a sobre de la imatge.

POEM-ACCIÓ: JORNADA POÈTICA

Benvolgudes famílies:

El proper dilluns dia 19 iniciarem les  12ª jornada poètica, que porta per títol:

POEM-ACCIÓ

Com a escola hem prioritzat el treball del cinema i la poesia narrativa, des de totes les vessants del currículum.
El treball prioritari de les aules ha estat:  la visualització de pel·lícules inspirades en poemes o pel·lícules sobre poetes, llegir poesies que han aparegut en pel·lícules i veure curts basats en poemes breus.

L’anàlisi de poesies que surten en pel·lícules ha ajudat a l’alumnat a adonar-se que amb la poesia es poden narrar històries i que aquestes es poden portar al cinema donant-les acció.

Cada aula ha dut a terme un procés de creació audiovisual basat en els següents objectius:

• Relacionar el text breu narratiu amb la poesia narrativa.
  • Crear poesies i fer petites escenificacions.
  • Donar acció audiovisual a les històries narrades poèticament.
  • Reflexionar sobre el procés de disseny i de realització d’un relat audiovisual i planificar-lo, de manera individual i col·lectiva.
  • Emprar diferents tècniques i recursos audiovisuals per representar de manera creativa el poema que narra una història.
  • Conèixer els processos de creació d’un curtmetratge: preproducció, rodatge i postproducció.
  • Experimentar a través dels processos, les tècniques i els procediments propis del vídeo i el cinema per investigar i produir narratives i discursos audiovisuals.

En concret, l’alumnat de P-3 ha portat a terme un treball introductori del poeta Miquel Martí i Pol relacionant-lo amb el nom de l’escola. La resta de l’escola també ha treballat el poeta, des de lectures de textos biogràfics, com de poesies narratives de l’autor.

El resultat final d’aquesta feina realitzada per l’alumnat, el compartirem amb tota la comunitat educativa en els tres recitals que es realitzaran el  19 i 20 de març del 2018.

Us recordem l’horari de les sessions programades:

19 de març

– de 10.15 h a 12.30 h del matí

– de 15h a 17h de la tarda

20 de març

– de 15h a 17h de la tarda

Les portes s’obriran a les 9:45 h  i a les 14:45.

Preguem puntualitat per començar l’acte.

Us hi esperem a tothom!