PRINCIPIS DE L’ESCOLA

La nostra tasca educativa té com a repte afavorir que els nostres alumnes es desenvolupin de forma harmònica i interioritzin tot un seguit de valors.

ENS DEFINIM COM UNA ESCOLA…

• Oberta: als infants, a les famílies i als docents, on l’intercanvi d’experiències i traspàs del coneixement és una font d’enriquiment mutu.
  • Acollidora i propera: per tal que sigui el lloc, on respectant la diversitat, tots els infants, famílies i docents des del primer dia trobin el caliu i l’estimació que els ajudi al seu desenvolupament personal i social i on es fomenti la confiança entre tota la comunitat educativa.
  • Participativa i democràtica: on els infants, les famílies i els mestres  juguen un paper significatiu en el procés d’aprenentatge, fomentant la coresponsabilitat educativa.
  • Col·laboradora: amb les entitats del nostre entorn proper i llunyà  participant i col·laborant en projectes que afavoreixen la intercomunicació entre els diferents agents socials, educatius i culturals del barri i la ciutat.
  • Innovadora: oberta a les innovacions pedagògiques i tecnològiques. Amb capacitat d’adaptació als canvis. Que ofereix un servei innovador i capacita als infants a enfrontar-se al món canviant que els envolta. Entenem aquest valor com una eina de progrés i millora qualitativa.
  • Reflexiva: on famílies i mestres aposten pel diàleg pedagògic i la contínua formació, amb l’acompanyament d’experts en el món de l’educació.
  • Sostenible: una escola que promou el respecte al medi ambient.

Volem aconseguir els valors abans esmentats, portant a terme una sèrie d’actuacions a nivell organitzatitu,  que té present tota la comunitat  ( alumnat, docents, famílies i entorn proper i llunyà).

Alhora ens reafirmem com a centre innovador que busca una millora qualitativa de l’ensenyament, portant a terme una metodologia que afavoreix la formació de persones autònomes, arrelades a l’entorn, capaces d’analitzar la informació que reben i amb esperít crític, per això:

• Seguim un model metodològic que té com a finalitat l’adquisició de les competències bàsiques.
  • Fomentem habilitats, destreses i estratègies que potencien aprenentatges reflexius, funcionals, significatius i que capaciten a l’alumnat a resoldre els reptes que els poguin sorgir.
  • Respectem la diversitat i els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • Tenim una estructura organitzativa en quant a l’agrupació de l’alumnat que possibilita la interrelació entre ells, fomenta el treball cooperatiu i fa que els alumnes siguin protagonistes del seu procés d’aprenentatge.

Un pensament a “PRINCIPIS DE L’ESCOLA”

1. Estic molt content perquè la Queralt anirà a aquesta escola!!!
    El que ja no se es si els seus mestres estaran tan contents!!!
    Es un trastooooooo!!!!

Ja tinc ganes que arribi setembre i veure-la entrar per la porta!!!